Odcinek ten ciągnie się od węzła Rybitwy do węzła Igołomska w Krakowie, tzw. Trasy Nowohuckiej. Wartość umowy to 528,90 mln zł brutto.

- W sierpniu 2014 r. nastąpi przekazanie placu budowy, a na przełomie sierpnia i września wykonawca planuje rozpoczęcie robót związanych z realizacją tzw. "Trasy Nowohuckiej" - głosi komunikat.

Termin realizacji wynosi 27 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Okres gwarancji to 10 lat, podano również.

- Budowa drogi ekspresowej S-7 we wschodniej części Krakowa, w dzielnicach: Podgórze i Nowa Huta ma przejąć ruch tranzytowy z drogi krajowej nr 79 i przeprowadzić go nową drogą klasy S do autostrady A4 Katowice – Kraków – Rzeszów. Powstanie 4,5 km trasy głównej, 1,55 km nowej dwujezdniowej drogi krajowej nr 79 oraz przeprawa przez Wisłę o długości 700 metrów i dwa dwupoziomowe węzły: Rybitwy i Igołomska. - czytamy dalej.

Reklama

Inwestycja obejmuje ponadto m.in. przebudowę istniejącej linii tramwajowej w rejonie Węzła Igołomska.

W połowie maja GDDKiA poinformowała, że oferta konsorcjum Strabag oraz Heilit+Woerner została uznana za najkorzystniejszą. Łącznie w przetargu wpłynęło 9 ofert. Druga najtańsza należała do konsorcjum Mota-Engil Central Europe i Mota-Engil Engenharia e Construcao i była warta 558,21 mln zł brutto, a trzecia najtańsza - do Budimeksu (575,64 mln zł brutto).

>>> Polecamy: Trasa S8 w Warszawie. Rekordowo droga ochrona przed hałasem