ATOR Travel Awards to nagroda przyznawana od ośmiu lat przez Stowarzyszenie Rosyjskich Biur Podróży ATOR. Rywalizować o nią mogą zagraniczne przedstawicielstwa działające w obszarze turystyki na terenie Rosji.

"Branża turystyczna dostrzegła nasze aktywne działania promocyjne. Mamy nadzieję, że dzięki nim już niedługo jeszcze więcej Rosjan będzie decydowało się zarówno odpoczywać w Polsce, jak i korzystać z turystyki zdrowotnej" – podkreśliła, cytowana w komunikacie, wiceprezes POT Agnieszka Jędrzejczyk.

Jak wyjaśnił PAP Grzegorz Cendrowski z POT, zwycięzców wybiera się w pięciu kategoriach. Oprócz "Kreatywnego podejścia w turystyce" są to: "Innowacyjne podejście w turystyce", "Najlepsza strona www w języku rosyjskim", "Współpraca z rosyjskimi touroperatorami", "Aktywna działalność informacyjna".

W pierwszym etapie głosy oddają rosyjscy touroperatorzy poprzez głosowanie online, w drugim branżowe jury dodaje swoje głosy do uzyskanych wcześniej wyników. "Wśród tegorocznych zwycięzców ATOR Travel Awards obok naszego kraju znalazły się również przedstawicielstwa Grecji, Bułgarii, Hiszpanii i Chorwacji" - czytamy w komunikacie.

Reklama

Jak zaznaczył Cendrowski, Polska Organizacja Turystyczna została nagrodzona za kilka ostatnich lat pracy. "Podczas nich współpracowaliśmy bardzo blisko z rosyjskimi biurami podróży, starając się w sposób niestandardowy pokazać regiony, miasta czy też lokalne atrakcje turystyczne w Polsce" - powiedział. Zaznaczył, że POT we wszystkich swoich działaniach bardzo mocno wykorzystuje media społecznościowe. "W działalności innych przedstawicielstw działających w Rosji nie zawsze jest to normą" - wskazał.

Jest to druga nagroda dla Polski w tym roku. W marcu podczas targów turystycznych MITT Moskwa, Polska Organizacja Turystyczna została uhonorowana nagrodą Best Destination Promotion in Russia 2018. (PAP)

autor: Magdalena Jarco