Jak przekazał podczas poniedziałkowego briefingu w Katowicach menedżer linii ds. komunikacji Gábor Vásárhelyi, uruchomienie takiej liczby nowych lotów z tamtejszego portu lotniczego będzie wiązało się ze skierowaniem do umiejscowionej w nim bazy przewoźnika siódmej już maszyny.

Jednocześnie w piątek Wizz Air umieścił w Katowice Airport pierwszy ze swoich samolotów typu A321 z 230 miejscami na pokładzie. Zastąpił on jedną z maszyn A320 – ze 180 miejscami. Docelowo w Katowicach mają bazować trzy samoloty A321.

Nowymi kierunkami linii z Katowic będą: Porto w Portugalii (dwa razy w tygodniu od 22 czerwca), Faro w Portugalii (dwa razy w tygodniu od 16 czerwca), Lwów na Ukrainie (dwa razy w tygodniu od 26 marca i cztery razy w tygodniu od 20 czerwca), Charków na Ukrainie (dwa razy w tygodniu od 20 czerwca), Podgorica w Czarnogórze (dwa razy w tygodniu od 18 czerwca) i Memmingen w Niemczech (ok. 100 km od Monachium; cztery razy w tygodniu od 22 czerwca).

Wizz Air uruchomi także nowe połączenia: Warszawa – Podgorica (dwa razy w tygodniu od 18 czerwca), Gdańsk – Lwów (dwa razy w tygodniu od 26 marca) oraz Poznań – Dortmund (cztery razy w tygodniu od 20 maja).

Reklama

Ponadto, przewoźnik zamierza zwiększyć liczbę lotów na swoich trasach z Katowic: do Dortmundu (z 14 do 18 połączeń tygodniowo), do Oslo Torp (z 7 do 10), na Maltę (z 2 do 4), do Reykjavíku (z 2 do 3), do Kutaisi (z 2 do 3), do Burgas (z 2 do 3), do Splitu (z 2 do 3) i do Larnaki (z 2 do 3). Liczba połączeń z Warszawy do Burgas wzrośnie z 3 do 4, a z Gdańska do Splitu – z 2 do 3.

W związku z rozszerzeniem oferty oraz skierowaniem do Katowic większych maszyn, liczba dostępnych miejsc w samolotach Wizz Air z tego lotniska wzrośnie z 2,1 mln w br. do 2,7 mln w 2018 r. Liczba zatrudnionych tam pracowników linii wyniesie natomiast ok. 250 osób.

Od pierwszego lotu Wizz Air w historii linii – z Katowic na lotnisko Londyn Luton w 2004 r. - dotąd przewiozła ona z tego portu lotniczego ok. 17 mln pasażerów (ze wszystkich polskich lotnisk ok. 55 mln osób).

Łącznie na sześciu polskich lotniskach bazuje 25 samolotów przewoźnika (o jedna maszyna więcej niż w Katowicach stacjonuje w Warszawie; w przyszłym roku firma zrezygnuje natomiast z bazy w Lublinie, nadal obsługując stamtąd jednak pięć kierunków). Oferuje on z Polski ponad 150 tras do 28 krajów, zatrudniając w Polsce ok. 900 osób.

W obecnym, zimowym sezonie lotów Wizz Air uruchomił z Katowic sezonowe loty na izraelskie lotnisko Ovda (dwa razy w tygodniu) oraz do Agadiru (raz w tygodniu). W zimowym rozkładzie linia nie oferuje z Katowic sezonowych połączeń do Alghero, Burgas, Kutaisi i Splitu (mają powrócić w przyszłorocznym rozkładzie letnim). Przewoźnik zrezygnował z obsługi połączeń do Maastricht, Belfastu i Beauvais.

Według wcześniejszych informacji, maszynami A321 Wizz Air zamierza obsługiwać trasy m.in. do: Aten, Bolonii, Eindhoven, Londynu-Luton, Katanii i Oslo-Torp.

W całym 2016 r. w ruchu całkowitym na pyrzowickim lotnisku obsłużono 3,22 mln pasażerów. Z kolei w okresie od stycznia do końca września 2017 r. odprawiono już blisko 3,13 mln osób, tj. o około 532 tys. więcej (wzrost o 4,5 proc.) w porównaniu z tym samym okresem ub. roku.

Władze Katowice Airport sygnalizują, że cały 2017 r. zostanie zamknięty rekordowym wynikiem ok. 3,8 mln podróżnych, a w przyszłym (w którym Katowic chcą oferować co najmniej 120 kierunków) przekroczona powinna zostać granica 4 mln podróżnych.