Warszawa, 16.01.2017 (ISBnews) - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie sprzeciwiła się wnioskowi Stalexport Autostrada Małopolska (SAM) - spółki pośrednio zależnej Stalexport Autostrady - w sprawie podniesienia opłaty za przejazd autostradą A-4 na odcinku Katowice - Kraków dla pojazdów kategorii 2,3,4 i 5, podał Stalexport Autostrady.
"W otrzymanym piśmie GDDKiA stwierdza, że wobec braku umownych i prawnych podstaw do odrzucenia wniosku SAM S.A., GDDKiA nie kwestionuje prawa koncesjonariusza do podwyższenia opłaty za przejazd autostradą płatną, wynikającego z umowy koncesyjnej, gdyż zgodnie z postanowieniami załącznika nr 6 do umowy koncesyjnej mieści się on w zakresie jego uprawnień oraz, że podniesienie stawki do zaproponowanego poziomu jest autonomicznym uprawnieniem koncesjonariusza" - czytamy w komunikacie.
SAM, mając na uwadze stanowisko GDDKiA, podwyższy od 1 marca 2017 roku stawki opłaty za przejazd dla pojazdów kategorii 2, 3, 4 i 5 z kwoty 26,50 zł do 30 zł na każdym placu poboru opłat, tj. w Mysłowicach i w Balicach, przypomniano.
Obecnie dla pojazdów kategorii 2 i 3 od ww. stawki opłaty za przejazd (tj. 26,50 zł) stosuje się bonifikatę, która wynosi 10 zł. Wysokość bonifikaty, która będzie obowiązywała dla tych pojazdów od 1 marca 2017 roku będzie przedmiotem odrębnych konsultacji z GDDKiA, podano również.
Pod koniec grudnia Stalexport Autostrada Małopolska wystąpiła do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o wydanie zgody na podwyższenie od 1 marca 2017 roku stawki opłaty.
Stalexport Autostrady jest liderem grupy kapitałowej, koncentrującej swoją działalność na budowie i eksploatacji autostrad.
(ISBnews)