Poszerzenie autostrady A2 pilnie potrzebne? Problemów będzie mnóstwo

29 czerwca 2017, 08:02 | Aktualizacja: 29.06.2017, 08:10
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Autostrada A2

Autostrada A2źródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Bartek Sadowski

Trzeci pas między Łodzią a stolicą gotowy za 4–5 lat? Możliwe. Ale problemów będzie mnóstwo.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (19)

  • opary GIMNAZJALISTY(2017-06-29 08:27) Zgłoś naruszenie 12

    czytał pan to co pan tu napisał?:))

    Odpowiedz
  • zeflik(2017-06-29 09:15) Zgłoś naruszenie 1225

    Bo nie da się uczyć od innych, prawda? W usa buduje się autostrady z szerokim pasem oddzielajacym pozwalającym na łatwą dobudowe kolejnego pasa wewnątrz w razie potrzeby. Lepiej kupić wcześniej więcej gruntu niz później ryć pobocza za kilkukrotnie wieksze pieniadze. Ale to przeciez Polska cała.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Andżej(2017-06-29 09:43) Zgłoś naruszenie 14

    Nie można przenieść ruchu na boczne pasy awaryjne i cały poszerzenie zorganizować tylko na środku? to mnóstwo miejsca: 2 pasy ruchu+ cały pas zieleni no i ruch nie bylby tak utrudniony.

    Odpowiedz
  • T(2017-06-29 09:53) Zgłoś naruszenie 200

    Poszerzenie A2 potrzebne jest nie tylko tam. W mieście na "P" już wiele lat temu miała być poszerzona na koszt operatora, a tan się migał i wił jak biblijny wąż, aż zszedł był... Czy nic nie można z tym zrobić? Mnie ta opieszałość śmierdzi na odległość.....

    Odpowiedz
  • ekstaza z autostrady(2017-06-29 10:01) Zgłoś naruszenie 142

    Zastanawia mnie jedna istotna rzecz: dlaczego dziennikarze czy to na forsalu, czy też innym portalu nie piszą o tym co stanie się z lokalną drogą 91, która wiedzie przez same centra wiosek i miasteczek między Piotrkowem a Częstochową. Gdzież to ten 45-tysięczny ruch dobowy pojedzie? No dobrze, może jednym pasem itp. Ale po tym jak już będzie autostrada PŁATNA, to gdzie ludzie będą szukać bezpłatnej alternatywy. Gdyby AUTOSTRADY w Polsce nie kosztowały fortuny, nie byłoby problemu, ludzie by nie szukali bezpłatnych alternatyw. Jako ciekawostka: w takiej Szwajcarii gdzie pensja minimalna to koło 4000 CHF winieta roczna (podkreślę ROCZNA) na autostrady kosztuje 40 CHF. Czyli przy zarobkach koło 15 000 PLN płacą koło 160 PLN rocznie (cytuję: The sticker for 2017 costs CHF 40. It is valid from 1 December 2016 until 31 January 2018. Stickers for a day, a week or a month do not exist.) Wniosek: jesteśmy robieni balona na całej linii. Albo może autostarda z podatków obywateli jest dedykowana dla wybranej zamożniejszej grupy użytkowników... Myślę, że to jest temat...!

    Odpowiedz
  • Co?(2017-06-29 10:06) Zgłoś naruszenie 1512

    Będą wmawiać że brakuje pasów a problem jest jeden fundamentalny stworzony przez urzędników czyli blokujące ruch bramki. Wystarczy zmienić system opłat na winiety jak w Austrii i większość problemów z kotłowaniem się kierowców zniknie.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • jojne(2017-06-29 10:51) Zgłoś naruszenie 19

    Dobry pomysł z rozbudową będzie więcej wypadków.

    Odpowiedz
  • byn(2017-06-29 11:05) Zgłoś naruszenie 62

    Trzeba jak najszybciej wprowadzić opłaty to i ruch się zmniejszy.

    Odpowiedz
  • bkb2(2017-06-29 11:16) Zgłoś naruszenie 193

    Do dzisiaj Polską rządzi mafia i post SB ecka i lewacka klika.... Jak można było wybudować mosty na A4 pomiędzy Katowicami a Wrocławiem gdzie nie ma zapasu na 3 pas ..!!! Przecież nawet mosty z czasów III Rzeszy mają takie zapasy a nasi giganci budowlani zrobili najważniejszą autostradę pomiędzy Wschodem i Zachodem jak "polną ścieżkę "

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • dsasda(2017-06-29 11:51) Zgłoś naruszenie 40

    a co z A4 kraków katowice ?

    Odpowiedz
  • duży ring dla Warszawy po 50(2017-06-29 12:16) Zgłoś naruszenie 81

    Obecnie to już powinno się projektować i wykupywać teren po duża obwodnicę Warszawy (ring) np. po okręgu drogi nr 50.

    Odpowiedz
  • PJB(2017-06-29 12:22) Zgłoś naruszenie 41

    To niech jeszcze wybudują CPL w oparciu o transport na A2 wtedy będzie istny HORROR ala PIS ale co to dla obecnych włodarzy, przecież ich nic nie rusza. Wyłożą 30mld na lotnisko do którego dojazd w korku zajmie 3 godzinny, z połowy Polski szybciej będzie do Berlina.

    Odpowiedz
  • delysid87(2017-06-29 19:25) Zgłoś naruszenie 50

    Generalnie nie neguję pomysłu rozbudowy A2 ale trzeba jasno sobie powiedzieć, że dzisiejsza ilość aut poruszająca się po tej autostradzie to wynik kumulowania się na tej jednej drodze wielu połączeń. Warszawa-Szczecin; Warszawa-Gdańsk; Warszawa- Wrocław. Moim zdaniem pierw należałoby rozbudować inne połączenia aby naturalnym wyborem dla kierowcy jadącego z Warszawy do Gdańska była droga S7 a nie A2/A1 przez Łódź. To wszystko wraz z zaniedbaną infrastrukturą kolejową powoduje taki efekt.

    Odpowiedz
  • nie można normalnie?(2017-06-29 20:35) Zgłoś naruszenie 41

    Odnosi się przemożne wrażenie, że nasze autostrady buduje się nawet nie na dziś, a powinny być budowane na jutro, a może na pojutrze. Wiadomo, koszty są olbrzymie. Dobudowując trzeci pas trzeba będzie jednak ponieść koszty niewspółmiernie wysokie w stosunku do efektu rzeczowego, acz niezbędnego. Plus potężna dezorganizacja ruchu, też zresztą przekładająca się na koszty. Gdzie tu sens, gdzie gospodarność? Robi się rzekome oszczędności, które chwilę później bokiem wychodzą i w gruncie rzeczy oznaczają ogromne marnotrawstwo. Bo zakres rzeczowy inwestycji trzeba i tak zwiększyć, tyle że za nieproporcjonalnie większe pieniądze.

    Odpowiedz
  • Satter(2017-06-29 22:01) Zgłoś naruszenie 15

    A nie można doraźnie przemalować oznaczenia poziomego tak by 3 pas uzyskać kosztem pasa awaryjnego? Wystarczyłoby dobudować zatoki co jakiś czas i ograniczyć prędkość do np. 120km/h. Tak zrobili Słowany pod Bratysławą i jest ok tanim kosztme

    Odpowiedz
  • kl(2017-06-29 22:46) Zgłoś naruszenie 01

    A Lublin odcięty od świata. Lublin- Zamość, Lublin- Rzeszów, Lublin- Białystok, Lublin-Kielce: wszędzie dziury wąsko i drogi jednojezdniowe budowane za Gierka tylko Lublin-Warszawa w przebudowie !

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze