Wcześniej w przetargu oferty złożyły dwie firmy Modertrans Poznań oraz Pesa Bydgoszcz. Modertrans złożył ofertę opiewającą na ponad 176 mln zł brutto, a Pesa na ponad 324 mln zł brutto. Poznańska firma oferuje pojazdy, w których udział niskiej podłogi wynosi 27 proc. Pesa zaoferowała zaś tramwaje w 100-proc. niskopodłogowe.
Budżet miejskiego przewoźnika zakładał wydanie na kupno tramwajów blisko 230 mln zł brutto, z czego ponad 150 mln zł to środki unijne.
Pieniądze na zakup nowych tramwajów w dużej części pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wrocławskie MPK, w ramach finansowanego z tego programu projektu modernizacji floty taboru tramwajowego, chce kupić łącznie 56 pojazdów.
Wraz z zakupem nowego taboru będą wycofywane stare 30, 40-letnie tramwaje. W przetargu na 40 pojazdów minimalny udział tramwajów z usługą niskiej podłogi określono na poziomie 20 proc.
Wrocławski przewoźnik zamierza kupić kolejne 32 tramwaje w latach 2020-2022.
>>> Czytaj też: Bezemisyjne i ciche. Kraków pokazał 20 elektrycznych Solarisów, które wkrótce wyjadą w miasto