Jak podkreślił UOKiK, "przejście do drugiej fazy postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana". Dodano, że niezbędne jest przeprowadzenie analiz rynkowych.

Urząd przypomniał, że wniosek o zgodę na połączenie Vistula Group ze spółką Bytom wpłynął do UOKiK w pod koniec sierpnia 2017 r. Uczestnicy transakcji projektują oraz sprzedają markową odzież oraz akcesoria.

"Vistula specjalizuje się zarówno w odzieży męskiej i damskiej oraz biżuterii i zegarków. Należą do niej marki, takie jak Lantier, Vesari, Wólczanka, Lambert, W.KRUK oraz Deni Cler (za pośrednictwem spółek zależnych). Głównym rynkiem zbytu dla produktów Grupy Vistula jest Polska" - napisano w komunikacie.

Jak dodano, Bytom działa na rynku odzieży męskiej. Sprzedaż prowadzi w sieci sklepów własnych i franczyzowych, a także za pośrednictwem własnego e-sklepu; ponadto w niewielkiej skali sprzedaje hurtowo pod marką Intermoda - wyjaśnił UOKiK. "Bytom działa wyłącznie na terytorium Polski" - wskazano.

Reklama

UOKiK zaznaczył, że prowadzone postępowanie "przechodzi do II fazy". Jak wyjaśniono, Urząd przeprowadzi badanie rynku, w którym "zbierze informacje m.in. na temat charakterystyki lokalnych rynków sprzedaży detalicznej odzieży męskiej, a także wielkości udziałów Vistuli i Bytomia oraz ich konkurentów. Brak tych informacji i danych uniemożliwia organowi antymonopolowemu dokonanie prawidłowej oceny zgłoszonej koncentracji".

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia - zaznaczono.