Jak wskazano, na wzrost sprzedaży całej grupy, w skład której wchodzą też samochody produkowane przez oddziały Daihatsu Motor Co. i Hino Motors Ltd, wpłynęły w znacznym stopniu "solidne wyniki" na rynku chińskim, gdzie popularnością odbiorców cieszyły się pojazdy z nadwoziem sedan.

Dodano, że wzrosła też sprzedaż samej Toyoty. W ostatnim półroczu zwiększyła się o 1,4 proc. do 4,8 mln aut. Na taki wynik, jak podała firma, wpłynęło m.in. "silne zapotrzebowanie" na samochody hybrydowe w Europie oraz "stabilny wzrost sprzedaży w Afryce i Azji Południowo-Wschodniej".

Według Kyodo spadał natomiast produkcja Toyoty na rynku wewnętrznym. W okresie kwiecień-wrzesień br. zmniejszyła się o 2,8 proc. do 1,49 mln pojazdów w wyniku 4,3-proc. spadku sprzedaży w Japonii. To po części efekt - jak podano - mniejszego zainteresowania klientów starszymi modelami ze znaczkiem Toyoty.

W 2017 r., jak przypomniała Agencja, grupa Toyoty była trzecim największym na świecie koncernem pod względem sprzedaży po koncernie Volkswagen AG i grupie Nissan-Renault-Mitsubishi.

Reklama

>>> Czytaj też: IBM wraca do gry. Firma dokonała przejęcia, które rzuca wyzwanie Amazonowi