Obecnie Levi Strauss & Co. chce zaproponować podobne transakcje ludziom, którzy chcą kupić jej słynne niebieskie dżinsy. – W Indiach Levi's to marka kojarząca się z wysokimi aspiracjami – mówi Shumone Chatterjee z Levi Strauss India. – Duża część konsumentów byłaby zachwycona, mogąc je kupować częściej niż dotychczas.
Za dżinsy, które kosztują od 1599 rupii (33 dol.), klienci będą mogli płacić w trzech ratach. Firma zdecydowała się na to po eksperymencie w swoich sklepach w Bangalore – indyjskim centrum programowania – gdzie możliwość płacenia na raty spowodowała ponad 50 proc. wzrostu sprzedaży. Zachęcony tym sukcesem Levi Strauss obejmuje tym programem dziewięć innych miast.
Ma on nie tylko zwiększyć sprzedaż dotychczasowym klientom, ale przyciągnąć nowych. – Dla chłopaków ze wsi dżinsy Levi's to coś, co wytwarza w nich poczucie równości z mieszkańcami miast, co podnosi ich status społeczny – mówi Suhel Seth z firmy doradców ds marki Counselage.
Firma obecna jest w Indiach od 1994 roku i ma tam dziś 230 własnych sklepów oraz około 700 punktów sprzedaży. Jej spodnie kosztują od 1599 do 10 tys. rupii, a niemarkowe dżinsy można kupić już za 200 rupii.
Zdaniem Suhela Setha program sprzedaży na raty da przykład poszukiwania źródeł wzrostu firmy w niższych segmentach rynku. – Dziś speców od marketingu interesuje nie tyle udział w rynku, co jego tworzenie. Chodzi o stworzenie ludziom możliwości kupna czegoś, na co inaczej nie mogliby sobie pozwolić.