Inwestycja dostała też największe dotąd unijne dofinansowanie dla samorządów - 2,9 mld zł - dodała prezydent stolicy. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie kosztować w sumie 4,1 mld zł i ma być gotowy na przełomie 2013 i 2014 roku.

Przetarg na budowę drugiej linii metra rozstrzygnięto 29 kwietnia. Wygrało go konsorcjum, w którego skład wchodzą: włoska firma Astaldi, turecka Gulermak oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów.

Na odcinku od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego o długości 6,1 km będzie siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Stacje mają być budowane metodą odkrywkową, a tunele wiercone specjalnymi tarczami.

Do budowy II linii metra posłuży największa w Polsce tarcza, dzięki której powstanie m.in. tunel biegnący osiem metrów pod dnem Wisły. W ramach inwestycji powstanie też najgłębiej położona stacja metra - Nowy Świat, która będzie zlokalizowana sześć pięter pod ziemią.

Reklama

Podczas prac budowlanych należy spodziewać się utrudnień komunikacyjnych w rejonie Dworca Wileńskiego, ale też na rondzie Daszyńskiego, rondzie ONZ czy skrzyżowaniu Marszałkowskiej z ul. Świętokrzyską.