Spyker, który jest producentem sportowych samochodów po 235 tys. dolarów za sztukę, negocjował z GM szczegóły porozumienia w czasie weekendu w Zurychu, twierdzą anonimowi informatorzy. GM osobno zawarł umowę w sprawie sprzedaży niektórych technologii do modeli Saaba 9-3 i 9-5 dla chińskiego koncernu Beijing Automotive Industry Holding.

Producent samochodów z Detroit próbuje sprzedać lub zamknąć swój oddział, gdy szwedzkie konsorcjum Koenigsegg Group w zeszłym miesiącu wycofało ofertę kupna. Sprzedaż Saaba zależy także od gwarancji Szwecji i zgody Unii Europejskiej na przyznanie pożyczki w wysokości 400 mln euro z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Sprzedaż dla Spykera „byłaby krokiem we właściwym kierunku” – mówi Mike Tydal, analityk rynku samochodowego z Nomura Securities w Londynie - „Chociaż nie jestem pewien, czy przedsięwzięcie będzie rentowne na dłuższą metę z uwagi na niewielkie rozmiary Saaba i osłabiony wizerunek tej marki” – dodaje.

Saab jest jedną czterech marek, których GM zamierza się pozbyć w ramach restrukturyzacji, koncentrując się na Chevrolecie, Buicku, GMC i Cadillaku. GM już zrezygnował z Pontiaka, zgodził się sprzedać Hummera chińskiej firmie Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery, ale umowa w sprawie sprzedaży Saturna nie doszła do skutku.

Reklama

Na początku grudnia amerykański koncern zapowiedział, że dokona przeglądu wszystkich ofert dotyczących Saaba i pod koniec miesiąca zdecyduje, czy go sprzedać lub zamknąć.