General Motors podał, że wraz z zależnymi od firmy lokalnymi partnerami, może w tym roku sprzedać w Chinach nawet 2 mln pojazdów. Amerykański koncern jest w tej chwili największym zagranicznym producentem samochodów w tym azjatyckim państwie. GM wyznacza sobie kolejne cele w Chinach- 3 mln sprzedanych aut rocznie do 2015 roku.

W marcu lokalna sprzedaż GM wzrosła o 68 proc. i trzeci miesiąc z rzędu przewyższyła wyniki koncernu w USA. Chińczycy zakupili w ubiegłym miesiącu o ponad 40 tys. samochodów więcej od Amerykanów. „Podczas gdy zarówno Stany Zjednoczone jak i Chiny są ważnymi rynkami dla GM, to na tym drugim firma zwiększa inwestycje”- mówi Lin Huaibin, analityk IHS Global Insight w Szanghaju.

W ubiegłym roku Chiny przegoniły USA i stały się największym motoryzacyjnym rynkiem świata. Od stycznia do marca tego roku sprzedaż pojazdów w Państwie Środka wzrosła o 76 proc. Aby sprostać zwiększającemu się chińskiemu popytowi, do 2011 roku GM zamierza wprowadzić 25 nowych modeli, które obejmą także ulepszone wersje już dostępnych samochodów. Wśród nich będą pojazdy elektryczne i z napędem hybrydowym.

ikona lupy />
Fotoreporter robi zdjęcie samochodowi Buick Excelle XT podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju w Chinach / Bloomberg
Reklama
ikona lupy />
Piosenkarka chińska Chen Qi Zhen występuje podczas uroczystej inauguracji nowego samochodu marki General Motors Buick Excelle XT w Szanghaju / Bloomberg