Jak podaje agencja Bloomberg, jeden z najpopularniejszych internetowych sklepów spożywczych na Wyspach Brytyjskich Ocado zamierza w najbliższym czasie zadebiutować na giełdzie. Według nieoficjalnych informacji firma chce wyemitować akcje o wartości 1,5 miliarda dolarów.

Według szefa researchu z Shote Capital w Liverpoolu CLive'a Black, inwestycja w Ocado będzie mało opłacalna i w dłuższym okresie mało zyskowna. Ci, którzy zdecydują się podjąć ryzyko i wyłożą środki na akcje warzywniaka muszą głęboko wierzyć w dalsze sukcesy i rozwój sklepu.

Samo Ocado zostało założone w 2000 roku przez byłych maklerów zajmujących się sprzedażą obligacji w Goldman Sachs. Trójka znajomych wpadła na pomysł dostarczania do domów Londyńczyków i mieszkańców okolic artykułów spożywczych z sieci brytyjskich supermarketów Waitrose. Sklepy Waitrose to w założeniach sieć przeznaczona przede wszystkim dla bogatszych klas społecznych, oferujących warzywa, owoce i inne produkty o najwyższej jakości.

Okazało się jednak, że plany śmiałków z Wall Street pokrzyżował supermarket Tesco, który sprzedaje te same produkty o wiele taniej. To właśnie Tesco jest obecnie największym zagrożeniem dla Ocado. Zarząd warzywniaka nie martwi się jednak globalnym konkurentem. Ma nadzieję, że spełnią się prognozy jednej z firm analizującej segment spożywczy w Wielkiej Brytanii - IGD. Według której w ciągu najbliższych 5 lat wielkość sprzedaży na internetowym rynku spożywczym w Wielkiej Brytanii ulegnie podwojeniu. Ocado liczy więc, że coraz większa popularyzacja zakupów przez internet przyniesie im także oczekiwany wzrost sprzedaży i większą liczbę inwestorów.

Reklama
ikona lupy />
Ocado liczy więc, że coraz większa popularyzacja zakupów przez internet przyniesie im także oczekiwany wzrost sprzedaży i większą liczbę inwestorów / Bloomberg