HSBC, największy bank europejski, spadł na trzecie miejsce za Bank of America z Północnej Karoliny oraz Wells Fargo & Co. z San Francisco (czwarty największy amerykański pożyczkodawca według posiadanych aktywów). Goldman Sachs Group Inc. awansował z miejsca siedemnastego na szesnaste.
Autor rankingu marek bankowych – firma Brand Finance – rozpoczęła swoją działalność w 1996 roku. Ustalanie wartości danej marki bankowej odbywa się przy pomocy tzw. metody royalty relief. Pozwala ona ustalić cenę referencyjną, którą dana firma musiałaby zapłacić za markę.
>>> Polecamy: Oto najbardziej znienawidzone firmy w USA
Marka Bank of America została wyceniona na 30,6 mld. dol. Wells Fargo na 28,9 mld., zaś HSBC na 27,6 mld. dol.
„Amerykańska bankowość zaczyna się odbijać” – twierdzi David Haigh, dyrektor zarządzający w Brand Finance, który kierował ankietą.
>>> Czytaj także: Europa uczy się od Ameryki, jak uzdrawiać banki
„Przyczyn dobrego wyniku Bank of America i Well Fargo jest wiele: m.in. ekspansja poprzez liczne akwizycje, lepsze oczekiwania co do amerykańskiego wzrostu gospodarczego czy też pozycjonowanie się w roli tradycyjnego, głównego kredytodawcy” – dodaje Haigh.
>>> Zobacz również: Banki czeka kolejny test wytrzymałości
Hiszpański Banco Santander SA zajął czwarte miejsce, nowojorski JPMorgan Chale & Co. uplasował się na piątym miejscu, na szóstym – brazylijski Banco Bradesco SA, zaś na siódmym – londyński Barclays Plc. Ostatnie trzy miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły kolejno: chiński Industrial & Commercial Bank of China Ltd., nowojorski Citigroup Inc. oraz pochodzący z Państwa Środka China Construction Bank Corp.
Aby obejrzeć galerię, kliknij w zdjęcie poniżej.