Koncern samochodowy Toyota oraz BP dołączyły do grona najbardziej znienawidzonych firm w USA. Takie wyniki przynosi najnowszy sondaż przeprowadzony przez portal internetowy 24/7 Wall Street 247wallst.com.
Japończycy zapracowali na ten wynik usterkami w kilku modelach aut, po których musieli wycofać z rynku kilka milionów pojazdów. Obecność brytyjskiego giganta petrochemicznego jest jak najbardziej oczywista: należąca do niego platforma wiertnicza Deepwater Horizon, która zatonęła w Zatoce Meksykańskiej, spowodowała największą katastrofę ekologiczną w historii USA.
Na liście 15 najbardziej znienawidzonych firm przez konsumentów w USA dominują jednak firmy komputerowe oraz z branży elektronicznej. AT&T zostało napiętnowane za kiepski serwis, Dell – za nieprzystępny oraz rzadko aktualizowany sklep internetowy i za wypuszczenie na rynek podatnych na pęknięcia laptopów. Z kolei firma Dish Network zajmująca się udostępnianiem usług telekomunikacyjnych drogą satelitarną – za wyjątkowo złą obsługę. Fińska Nokia, dawny potentat rynku telefonii komórkowej, który przespał rewolucję smartfonów, został skarcona za mało zachęcający design najnowszych aparatów.
Na liście jest też sieć barów McDonald’s za nieustanne „wystawianie zdrowia amerykańskich dzieci na szwank”. Cały czas znajdują się na niej dwa banki: Citigroup oraz Bank of America, które dostały od państwa największą pomoc finansową.
Reklama
ikona lupy />
Toyota / Bloomberg
ikona lupy />
Logo firmy Dell / Bloomberg
ikona lupy />
Restauracja McDonald's / Bloomberg
ikona lupy />
Nokia / Bloomberg
ikona lupy />
Główna siedziba Citigroup w Nowym Jorku / Bloomberg
ikona lupy />
Bankomat Bank of America / Bloomberg