Podczas gdy inwestorom giełdowym sen z powiek spędzały wysoki kurs franka i widmo recesji, akcjonariusze producenta wódek – Grupy Sobieski – mieli powody do radości. Producent takich wódek jak Sobieski i Krupnik opublikował dobre wyniki za I półrocze, pokazujące wzrost obrotów o 9,9 proc. – do 422,4 mln euro.
W Polsce, która przynosi grupie około 60 proc. wpływów, przychody wzrosły aż o 16 proc. W samym II kwartale natomiast spółka zwiększyła wpływy o 9,3 proc.
Wzrostowi obrotów towarzyszy też poprawa pozycji marek produkowanych przez spółkę. Dzięki większej sprzedaży Krupniku udziały firmy w rynku wzrosły na koniec maja do 21 proc. z 16,3 proc. przed rokiem.
Spółka podkreśla, że sprzedaż jej wódek za granicą idzie coraz lepiej. Sobieski podbija Stany Zjednoczone, a w planach jest ekspansja w Indiach i Chinach. Potwierdzeniem rosnącej sprzedaży było znalezienie się Krupniku i Sobieskiego w gronie 30 najszybciej sprzedających się wódek na świecie, opublikowanym w lipcu w prestiżowym rankingu Millionaires Club 2011 firmy badawczej Euromonitor International.
Reklama