„Podpisany kontrakt jest odzwierciedleniem długoterminowego zaangażowania obu firm w dalsze wzmacnianie pozycji marek premium należących do Beam Inc. na polskim rynku wyrobów spirytusowych" – czytamy w komunikacie.

„Jesteśmy zadowoleni, że możemy kontynuować naszą udaną współpracę z Beam Inc., co jest potwierdzeniem wartości silnej platformy sprzedażowej CEDC na rynku wyrobów spirytusowych w Polsce. Cieszymy się, że będziemy w dalszym ciągu pracować ze znanymi na świecie markami premium, które bardzo dobrze wpisują się w nasze portfolio produktowe, reprezentujące najważniejsze kategorie alkoholi od wódek, poprzez inne alkohole mocne po wina." – powiedział prezes CEDC William Carey, cytowany w komunikacie.

Dodał, że CEDC chce w dalszym ciągu rozwijać bazę konsumencką dla marki Jim Beam w Polsce i widzi szanse do dalszej ekspansji na szybko rosnącym polskim rynku whisky, dla tego najlepiej sprzedającego się bourbona na świecie. Jak podała jednocześnie firma, polski rynek whisky wzrósł prawie trzykrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat i w 2011 roku osiągnął poziom ok. 10 mln litrów (według badania Nielsen, 2011, 12 m-cy do listopada 2011), stając się jednym z 25 największych rynków whisky świata. W I-III kw. 2011 roku CEDC miało 597,52 mln USD przychodów wobec 483,16 mln USD rok wcześniej.