Debiut na GPW planowany jest w kwietniu tego roku. Doradcami spółki w procesie upublicznienia są: DI BRE Banku (oferujący), BRE Corporate Finance (doradca finansowy) oraz Kancelaria CSW Więckowska i Partnerzy Radcy Prawni (kancelaria prawna).

Audytorem Grupy jest PKF Audyt. "Bardzo cieszymy się z zatwierdzenia naszego prospektu i planujemy niezwłocznie rozpocząć naszą ofertę publiczną. Solar już dziś jest jedną z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek modowych w Polsce. Jesteśmy również jedną z wiodących i najbardziej efektywnych firm na polskim rynku odzieżowym" - powiedział prezes spółki Stanisław Bogacki, cytowany w komunikacie. Solar Company jest właścicielem marki Solar.

Grupa stale rozwija sieć sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą i obejmuje ona obecnie łącznie 234 placówki (sieć sprzedaży Grupy w Polsce obejmuje 196 punktów handlowych, składającą się z 72 sklepów własnych (w tym 8 sklepów typu outlet), 8 sklepów franczyzowych oraz 116 sklepów partnerskich).

Od kilku lat Grupa jest również obecna na rynkach zagranicznych poprzez sieć sklepów partnerskich i franczyzowych, która obejmuje obecnie 38 sklepów (31 partnerskich oraz 7 franczyzowych) zlokalizowanych m.in. w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, Ukrainie oraz na Słowacji, Litwie i Białorusi.

Reklama

Zgodnie z szacunkami wyników Grupy za rok 2011, przychody ze sprzedaży Grupy Solar w 2011 roku wyniosły ponad 190,9 mln zł i były o 4,3% wyższe niż w 2010 roku, EBITDA osiągnęła poziom 70,8 mln zł (wzrost o 51,1%), natomiast zysk netto wyniósł 52,4 mln zł (czyli był o 61,4% wyższy niż rok wcześniej).