Nic dziwnego zatem, że w oczach polskich przedsiębiorców miejscem szczególnego zainteresowania stały się pasaże w wielkich centrach handlowych. Lokale na wynajem mogą tu przerastać możliwości niektórych przedsiębiorców, nie przekreśla to jednak ich szans na otworzenie własnego punktu w takim miejscu. Alternatywnym i tańszym rozwiązaniem może okazać się stoisko, popularnie zwane wyspą.

Podstawa sukcesu to wybór odpowiedniego miejsca

Wybór odpowiedniego centrum handlowego oraz dostosowanie swej oferty do potrzeb lokalnego rynku to podstawa sukcesu. Warto przeprowadzić na początek małe badanie rynku w celu ustalenia ile osób odwiedza wybrane centrum i jakich produktów lub usług im na jego terenie brakuje. Nie warto otwierać drugiej drogerii na tym samym pasażu lub kolejnego stoiska z biżuterią. Może się jednak okazać, że w popularnym hipermarkecie brak na pasażu stoiska z bielizną lub sklepu zoologicznego.
Kolejną istotną sprawą jest wybór odpowiedniego miejsca na stoisko już na terenie pasażu. Najlepiej zapewnić sobie lokalizację pośrodku takiego ciągu komunikacyjnego, w pobliżu głównego wejścia. Koło takiej wyspy każdego dnia przewijać będą się tłumy, co znacznie zwiększa szansę na efektywną sprzedaż.

Zalety stoiska na pasażu

Reklama

Wbrew pozorom stoisko na pasażu, choć prezentuje się skromniej niż wydzielony lokal, ma wiele zalet. Taka wyspa jest doskonale widoczna, zaś klienci mogą podziwiać towary bez konieczności wchodzenia do sklepu. Mają również łatwiejszy dostęp do stoiska, gdyż jest one odsłonięte przynajmniej z dwóch stron. Stoisko takie może być otwarte tak długo, jak czynne jest centrum handlowe, co oznacza możliwość prowadzenia sprzedaży przez minimum 12 godzin na dobę.

Jak uruchomić własne stoisko w centrum handlowym?

Pasaże w centrach handlowych podlegają dyrekcji takich placówek. Każdy, kto chce wynająć na pasażu stoisko dla siebie, musi zatem przeprowadzić rozmowę z dyrekcją. W wyniku negocjacji ustalane są zasady najmu, czas trwania umowy oraz opłaty, które w związku z takim najmem będzie musiał ponieść przedsiębiorca. W niektórych przypadkach dyrekcje galerii handlowych mają swoje sugestie co do asortymentu mającego pojawić się na takiej wyspie. Niektóre sieci bronią się przed sprzedawcami materiałów pirotechnicznych, inne nie życzą sobie sprzedaży wyrobów tytoniowych. Każda sieć rządzi się swoimi prawami, które warto dokładnie poznać przed rozpoczęciem takiej formy działalności.