Jak tłumaczy Michael O’Leary, szef Ryanair, to efekt wyższej, niż wcześniej zakładano, sprzedaży biletów w Polsce. – Przykładowo na 23 trasach oferowanych z Wrocławia była o 5 proc. wyższa, niż przewidywaliśmy – ujawnia.
Największym beneficjentem planów Irlandczyków będzie Kraków. W sezonie letnim uruchomionych zostanie bowiem w tym porcie sześć nowych połączeń do Birmingham, Cork, Dortmundu, Goeteborga, Kos oraz Manchesteru. W sumie Ryanair zaproponuje z Krakowa 31 tras, co umożliwi linii obsłużenie w tym porcie w ciągu roku ponad 1,6 mln pasażerów. Nowe połączenia – do Cork i Zadaru – pojawiają się także we Wrocławiu. W efekcie liczba nowych tras w tym porcie wzrośnie do 23, a dzięki nim linia planuje przewiezienie w tym roku stamtąd 850 tys. pasażerów.
Na celowniku Irlandczyków znalazły się także Katowice, do tej pory główna baza WizzAir, najgroźniejszego rywala Ryanaira w Polsce. Od sezonu letniego siatka śląskiego portu wzbogaci się o cztery nowe trasy. Połączenia wiodą do Alicante, Barcelony, Edynburga i na Kretę. W sumie linia będzie mieć już w porcie 9 tras i zamierza w nim obsłużyć w br. 400 tys. pasażerów.
Nowe letnie trasy zaczynają się pojawiać także u konkurentów. Jednak ich skala nie jest wielka. WizzAir zamierza uruchomić z Katowic jedną nowa trasę (do Bergen). Inna sprawa, że już operuje stamtąd na 20 kierunkach. Irlandczycy jednak z każdym miesiącem odrabiają dystans również w tym porcie. Podobnie jest w Warszawie, skąd obie firmy oferują po ponad 20 tras. Warto przypomnieć, że przed uruchomieniem Modlina Ryanair do stolicy Polski w ogóle nie latał. Zresztą po zamknięciu podwarszawskiego lotniska na czas remontu pasa startowego mało kto wierzył, że przyzwyczajony do niskich opłat lotniskowych przewoźnik na dłużej zagości w głównym stołecznym porcie Chopina, gdzie przeniósł się tymczasowo. Jednak Ryanair w piątek potwierdził, że będzie latał stamtąd przynajmniej do końca kwietnia, mając nadzieję, że do tego czasu zarządcy portu w Modlinie uporają się z naprawą pasa.
Reklama
Przed weekendem nowe plany przewozowe ujawnił Eurolot. Od maja wspólnie ze stowarzyszeniem hotelarzy z wyspy Uznam przewoźnik uruchomi trzy bezpośrednie połączenia z Heringsdorfem (Świnoujście). Nad Bałtyk Eurolot latać będzie z Warszawy oraz z dwóch niemieckich miast – Dortmundu i Kolonii.