"Sprzedaż spadła w głównych krajach spółki, czyli Polsce i Francji. Obroty w Polsce wyniosły 536,3 mln euro wobec 547,6 mln euro w 2011. Globalnie rynek wódki w Polsce był stabilny (0,8% wzrostu). Z danych za 12 miesięcy roku obrotowego wynika że sprzedaż wódki Grupy stanowiła 20,8% udziału w całym rynku wobec 20,9% w 2011" - podano w prezentacji. Dane są w trakcie audytu.

W USA obroty wyniosły 28,3 mln euro w 2012 i wzrosły o 5,7% r/r (spadek o 2,3% nie biorąc pod uwagę różnic kursowych).

W prezentacji podano, że wódka Sobieski umocniła pozycję rynkową w USA, gdzie sprzedano 1 mln kartonów drugi rok z rzędu. Scotch whisky William Peel umocnił się na pozycji lidera na rynku francuskim z 20,6% udziału w rynku. Krupnik miał 15,1% udziału w polskim rynku w grudniu 2012. Z kolei nowa marka Friuts&Wine osiągnęła w ocenie firmy "obiecujący sukces" z 0,5 mln kartonów sprzedanych w 2012, wobec 155 tys. rok wcześniej.

Belvedere to producent alkoholi, notowany na GPW pod nazwą Sobieski.

Reklama