Poprawę koniunktury sygnalizuje 12 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie 26 proc. (przed miesiącem odpowiednio 10 proc. i 27 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest nieco mniej negatywnie niż w styczniu, lecz gorzej niż w analogicznym miesiącu poprzednich ośmiu lat. Bieżąca sprzedaż oraz sytuacja finansowa oceniane są bardziej negatywnie niż przed miesiącem, natomiast odpowiednie prognozy są mniej pesymistyczne od przewidywań formułowanych przed miesiącem. Badane przedsiębiorstwa zapowiadają, iż ceny towarów w najbliższych trzech miesiącach mogą rosnąć w tempie podobnym do oczekiwanego w styczniu" - głosi komunikat.

>>> Czytaj również: GUS: Wskaźnik koniunktury w budownictwie wzrósł o 3 pkt do -30 pkt

Pesymistyczne oceny zgłaszają przedstawiciele wszystkich prezentowanych branż: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 30 – spadek o 5 pkt proc.), pojazdy samochodowe (minus 17 – wzrost o 2 pkt proc.), żywnościowej (minus 15 – wzrost o 4 pkt proc.) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 8 – wzrost o 5 pkt proc.), podał też GUS.

Reklama

Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w lutym na poziomie minus 7 (w styczniu minus 8), podał także urząd.

Poprawę koniunktury sygnalizuje 15 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie 22 proc. (przed miesiącem odpowiednio 14 proc. i 22 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"W lutym ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym oceniany jest negatywnie, podobnie jak w styczniu, lecz gorzej niż w analogicznym miesiącu poprzednich dwóch lat" - konkluduje GUS.

>>> Czytaj również: GUS: Wskaźnik koniunktury w przemyśle wzrósł o 1 pkt do -8 pkt