Spółka podała w połowie marca, że notowanie na GPW będzie miało charakter czysto techniczny i nastąpi na przełomie marca i kwietnia.

Na polskim rynku IPF wyemitował pięcioletnie obligacje, o wartości ponad 200 mln zł, z terminem wykupu do 2015 r. Taki sposób finansowania spółka stosuje także na innych lokalnych rynkach. Przedstawiciele spółki poinformowali również, że IPF nie ma intencji stania się bankiem.

IPH pod marką Provident działa na 5 rynkach europejskich - w Polsce, Czechach, na Słowacji, na Węgrzech w Rumunii oraz w Meksyku i posiada na nich łącznie 2,4 mln klientów. W Polsce liczba klientów na koniec 2012 roku wyniosła 812 tys., zaś w ocenie IPF potencjał polskiego rynku to 1,2 mln klientów. Provident Polska jest największym i najbardziej dochodowym rynkiem grupy International Personal Finance (IPF).

Grupa IPF zamierza w 2013 r. rozszerzyć biznes na Bułgarię i Litwę. Biznes litewski będzie zarządzany przez polski zespół menedżerów. Grupa IPF szacuje, że wartość inwestycji wyniesie 4-5 mln GBP w 2013 r.

Reklama

Przychody grupy IPF wyniosły 651,7 mln GBP w 2012 r. wobec 649,5 mln GBP w 2011 r., zaś zysk brutto grupy spadł o 10,1% r/r do 90,3 mln GBP w 2012 r.