Zgodnie z harmonogramem, book-building odbędzie się w dniach 17-20 maja, natomiast zapisy na akcje potrwają od 22 do 24 maja. Przedział cenowy, w którym będą przyjmowane deklaracje nabycia wynosi 1,55-2,0 zł, poinformowała spółka w komunikacie.

Pod koniec stycznia zarząd Global Cosmed zdecydował o przesunięciu pierwszej oferty publicznej akcji spółki na drugą połowę czerwca. Powodem zmiany była zbyt niska cena akcji.

Nowy harmonogram zakłada, tak samo jak wcześniej, że spółka zaoferuje do 10 mln akcji istniejących po niezmienionej cenie 1,55-2,0 zł, co oznacza, że maksymalna wartość oferty powinna wynieść 20 mln zł brutto i 18,8 mln zł netto.

"Ostatnie tygodnie spędziliśmy na rozmowach z inwestorami, którzy są zainteresowani nabyciem naszych akcji i uważamy, że oferta ma w tym momencie duże szanse powodzenia, stąd też decyzja o przyspieszeniu IPO"- powiedziała prezes Ewa Wójcikowska, cytowana w komunikacie.

Oferującym będzie Dom Maklerski IDMSA.

Reklama

Spółka oferuje 25,6% istniejących akcji, które obecnie należą do jedynego akcjonariusza - Blackwire Ventures.

Pozyskane z IPO środki spółka zamierza przeznaczyć na rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego, co pozwoli jej na dalszy dynamiczny rozwój i sprostanie stale rosnącym zamówieniom zarówno z Polski, jak i z zagranicy.

Plany spółki, przedstawione w styczniu zakładają rokroczny wzrost co najmniej na poziomie rynku, ale duży udział eksportu może pozwolić na jeszcze szybszy rozwój. Celem jest utrzymywanie w kolejnych latach 25-30-proc. tempa wzrostu przychodów.

W 2012 r. przychody ze sprzedaży Global Cosmed wyniosły blisko 142 mln zł. Zysk operacyjny osiągnął poziom 8,1 mln zł i był wyższy o 31% r/r. Zysk netto wzrósł natomiast o 16% i wyniósł 5,8 mln zł.

"Zrealizowaliśmy prognozy na wszystkich poziomach. Jesteśmy spółką odporną na spowolnienie gospodarcze. Działa ono wręcz pozytywnie na nasz biznes skłaniając coraz szersze grupy klientów do zakupu produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych. Ten rok i lata następne zapowiadają się bardzo dobrze dla segmentu, w którym działamy i zamierzamy to w pełni wykorzystać" - powiedziała Wójcikowska.

W 2012 r. ponad 30% przychodów Global Cosmed stanowiła sprzedaż eksportowa.

Global Cosmed Group zrzesza powiązane kapitałowo i organizacyjnie firmy kosmetyczne i chemiczne, różniące się specjalizacją produkcyjną oraz funkcjami: wytwórczą, usługową i dystrybucyjną. Firma zajmuje bardzo silną pozycję w segmencie marki prywatnej (produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych). Do jej głównych odbiorców w tym segmencie należą krajowe i międzynarodowe sieci działające na rynku polskim i niemieckim, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Carrefour, Norma i Kaufland.