Polacy kupią w tym roku mniej wódki niż przed rokiem, rośnie natomiast rynek whisky, którego wartość w ciągu roku ma wzrosnąć do 1 mld zł, poinformował prezes Pernod Ricard Polska Guillaume Girard-Reydet w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej".

"Sądzę, że w 2013 roku Polacy kupią mniej wódki niż przed rokiem. Głównym tego powodem będzie mniejszy popyt na wódki czyste. Nadal powinna natomiast rozwijać się sprzedaż wódek smakowych. Ich udziały w całym rynku wynoszą już ok. 22%, a w ciągu dwóch, trzech lat mogą sięgnąć 25%" - powiedział Girard-Reydet gazecie.

Girard-Reydet uważa, że warrtość polskiego rynku whisky sięgnie 1 mld zł "zapewne w przeciągu kolejnego roku". Wzrost wartości rynku będzie to nie tylko efekt rosnącego popytu, ale także chęci kupowania drogich, markowych alkoholi. Zmiana preferencji powoduje, że firmy coraz słabiej koncentrują się na rozwijaniu oferty tanich whisky z segmentu ekonomicznego.

Wśród planów Pernod Ricard Polska jest wzmocnienie eksportu Wyborowej.

Reklama

"Nadal jednak nie jest obecna w wielu państwach Europy Środkowej. Dlatego też chcemy bardziej skupić się na zaistnieniu w najbliższym regionie. Planujemy także umocnić pozycję Wyborowej w Stanach Zjednoczonych i wejść z nią mocniej na rynek afrykański. Większy udział w naszym eksporcie mają mieć wódki smakowe" - powiedział Girard-Reydet "Rz".

Prezes nie spodziewa się zaostrzenia konkurencji na polskim rynku wódki, gdzie głównymi graczami są CEDC i Belvedere.

"Po kilku latach wojny cenowej, która doprowadziła do kłopotów finansowych kluczowych graczy na tym rynku, nie sądzę, aby firmy chciały nadal walczyć w ten sposób. Sądzę, że wszyscy zrozumieliśmy, że wojna cenowa może jedynie zaszkodzić branży. Z pewnością jednak można spodziewać się większego ożywienia na rynku, m.in. jeżeli chodzi o innowacje" - wyjaśnił.