W samym III kwartale tego roku przychody wyniosły 196,6 mln zł i były wyższe o 2,2% w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku.

„Wzrost wskaźnika RevPAR, odnotowany w trzecim kwartale 2013 roku w porównaniu do trzeciego kwartału 2012 roku, jest głównie efektem wprowadzonej w naszych hotelach strategii wzrostu wolumenu sprzedaży. Ponadto, na przychody Grupy za 9 miesięcy roku ubiegłego istotny wpływ miały Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 rozgrywane w czerwcu, które przełożyły się na wysoki poziom średniej ceny i przychodu na jeden dostępny pokój" – zaznaczyła spółka w komunikacie.

Spółka podała, że frekwencja w Grupie Hotelowej Orbis w I-III kw. 2013 r. wyniosła 59,8% wobec 55,5% rok wcześniej. W samym III kwartale tego roku frekwencja wzrosła do 68,0% wobec 65,0% rok wcześniej.

Średnia cena za pokój (ARR) bez podatku VAT wyniosła 207,3 zł w I-III kw. 2013 i była niższa o 14,3% r/r, zaś w III kwartale cena ta sięgnęła 211,4 zł i była niższa o 0,7% w skali roku.

Reklama

Hotele Grupy działają markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 707,24 mln zł w 2012 r.