Sprzedaż internetowa przyczyniła się w zdecydowanym stopniu do osiągnięcia wysokiego wyniku sprzedaży, poinformował prezes spółki Wojciech Buczkowski.

„Na dobre wyniki sprzedaży wpłynęły przede wszystkim dobre wyniki sprzedaży internetowej – widzimy nasilający się trend częstszego wyboru internetu jako miejsca zakupów prezentów świątecznych. Wyjątkowo dobre były również wyniki sprzedaży do przedsiębiorstw (Komputronik Biznes) – zanotowaliśmy w tym kanale wzrost sprzedaży o ponad 30% przy porównywalnej marży – powiedział Buczkowski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że łącznie trzeci kwartał roku obrotowego spółki, czyli czwarty kwartał kalendarzowy, był także rekordowym kwartałem w naszej historii pod względem przychodów.

„W samym trzecim kwartale przychody wyniosły 454,7 mln zł i były o 15% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od początku naszego roku obrotowego, czyli od kwietnia do grudnia 2013 r., nasze przychody wyniosły 1,2 mld zł i były o 43,8% wyższe niż w ubiegłym roku" – dodał prezes Komputronika.

Reklama

Wskazał jednocześnie, że grudzień był bardzo dobrym miesiącem, w którym nastąpiła spodziewana częściowa realizacja odłożonego w listopadzie popytu.

„Nasz zysk handlowy z uwzględnieniem refinansowania niektórych działań marketingowych wyniósł w grudniu 17,1 mln zł i był, jak dotąd, najwyższym miesięcznym zyskiem handlowym w historii" – podsumował Buczkowski.

Narastająco, w okresie dziewięciu miesięcy roku obrotowego 2013/2014 (od kwietnia do grudnia 2013 roku), szacunkowy niezaudytowany zysk brutto na sprzedaży produktów, towarów i usług Komputronika wyniósł 95 mln zł wobec 79,6 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego (wzrost o 19,4%).

Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Komputronik, do której należy również Benchmark Sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o.