"Prognoza jest podawana do publicznej wiadomości w związku z rozważaną prywatną emisją 2-letnich obligacji emitenta, których celem emisji będzie zrefinansowanie części obecnego długu odsetkowego emitenta oraz zwiększenie kapitału obrotowego, w związku z planowanym istotnym zwiększeniem przychodów" - głosi komunikat.

Na potrzeby prognozy po stronie kosztowej uwzględnione zostały efekty restrukturyzacji przeprowadzanej w spółce od IV kwartału 2012 r. W roku 2014 i 2015 oczekiwana jest dalsza niewielka redukcja tych kosztów, wynikająca z kontynuowania działań optymalizacyjnych m.in. w takich obszarach, jak logistyka, magazynowanie, struktura organizacyjna. Spółka w dalszym ciągu będzie prowadzić także działania optymalizacyjne w obszarze sprzedaży i marketingu, w ramach nowej strategii produktowej na lata 2014-2015, podano również.

"Działania te będą obejmować w szczególności eliminację najsłabiej rotujących produktów i uzupełnienie palety produktów o pozycje o największym potencjale wzrostu. Spółka planuje także dalsze zmiany w obszarze dystrybucji, których efektem będzie lepsze dostosowanie się do standardów rynkowych i większe wykorzystanie potencjału wzrostu sprzedaży, w szczególności w nowoczesnym kanale dystrybucji" - czytamy dalej.

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin, Brutal i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Reklama