Udział gospodarstw domowych posiadających szerokopasmowy dostęp do Internetu wzrósł do poziomu 68,8 proc. w ub r. wobec ok. 67 proc. w 2012 i ok. 61 proc. w 2011 roku, podał także GUS.

Według Urzędu, w 2013 roku ponad 31,6 proc. Polaków w wieku 16-74 lata dokonywało zakupów przez Internet.

W 2013 r. w wzrosła także liczba przedsiębiorstw korzystających z połączeń szerokopasmowych, a także bezprzewodowych łączy 3G. Dostęp do nich posiadało 82,6 proc. przedsiębiorstw, wobec 81,9 proc. w 2012 i 77,5 proc. w 2011 roku.

Blisko połowa firm (48,2 proc.) posiadała w 2013 r. mobilny dostęp do internetu. Podobny odsetek przedsiębiorstw (48,4 proc.) wyposażał swoich pracowników w urządzenia przenośne, podał GUS.

Reklama

>>> Polecamy: Li-Fi - sygnał przesyłany za pomocą światła to przyszłość internetu?