Druga najtańsza oferta należała do konsorcjum Mota-Engil Central Europe i Mota-Engil Engenharia e Construcao i była warta 156,14 mln zł brutto, a trzecia do konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner - 156,25 mln zł brutto. Wszyscy oferenci zadeklarowali 19-miesięczny termin realizacji i 10 lat gwarancji na wykonane prace.

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 215,34 mln zł brutto.

"Nowa trasa (klasy GP - główna ruchu przyspieszonego) będzie miała 11 kilometrów długości i zostanie wybudowana w systemie 2 + 1, czyli będzie miała 3 pasy ruchu (po 3,5 metra szerokości każdy). Dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym, naprzemiennie. (...) Wzdłuż nowej drogi powstaną też cztery węzły drogowe, umożliwiające komunikację z innymi drogami (drogą krajową nr 8, drogami wojewódzkimi; 484 i 485), a także kilka wiaduktów" - czytamy w komunikacie.

Ostatecznej oceny złożonych ofert należy spodziewać się nie wcześniej niż za dwa miesiące, podano również. 

>>> Czytaj też: Wypadki na drogach. Oto najbezpieczniejsze polskie drogi i te, których lepiej unikać