Według jej szacunków, w ubiegłego roku sektor e-commerce odnotował wzrost o 12,9 proc. rok do roku do 23,8 mld zł.

"E-handel jest obecnie tym kanałem rynku detalicznego, który notuje stabilną dynamikę wzrostu i według naszych prognoz osiągnie wartość ponad 27 mld zł na koniec bieżącego roku. Co więcej, na wartość rynku nie wpływają znacząco negatywne informacje na temat kondycji gospodarki czy konsumpcji indywidualnej" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi "Handel internetowy w Polsce 2014. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2014-2019".

PMR zaznacza, że prognozy dla tego rynku są także bardzo obiecujące i mówią o podwojeniu jego wartości w przeciągu pięciu lat.

"Dynamika tego rynku e-commerce jest wynikiem z jednej strony dojrzewającego rynku, który w wielu segmentach jest daleki od poziomu nasycenia, a z drugiej strony stopniowo obniżającej się atrakcyjności zakupów internetowych w związku ze zmniejszającą się różnicą cenową pomiędzy ofertą internetową a stacjonarną. Wzrost dynamiki w najbliższych latach będzie związany z dynamicznym rozwojem sklepów dużych graczy oraz ogólnie prognozowaną lepszą kondycją gospodarki" - czytamy dalej.

Według PMR, głównym i pozytywnym trendem na tym rynku są zmiany w zakresie technologii informatycznej oraz przyzwyczajeń konsumentów, które sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba osób stale korzystających z internetu i dokonujących zakupów w tym kanale sprzedaży. Co więcej, oprócz tego, że osoby młode wchodząc na rynek w pełni potrafią i używają nowoczesnych narzędzi, także osoby starsze starają się zapoznać z ich obsługą.

>>> Czytaj też: Polacy pokochali zakupy online. W nadchodzące święta padnie rekord sprzedaży?