Spółka DCT Gdańsk zapewniła sobie 290 mln euro finansowania na budowę drugiego głębokowodnego nadbrzeża. Teraz trwa podpisywanie umowy kredytowej – pisze „Puls Biznesu”.

Prace przy przygotowaniu terenu do budowy ruszą jeszcze w tym roku. Pierwsze statki zaczną cumować przy nowym nadbrzeżu pod koniec 2016 roku. Projekt ma podwoić zdolności przeładunkowe portu do 3 mln TEU rocznie (kontenery dwudziestostopowe). Takie wielkości to już światowa pierwsza liga.

>>> Czytaj też: Rośnie znaczenie Gdańska i Gdyni na europejskiej mapie portów

DCT Gdańsk to jedyny terminal głębokowodny w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają stawki z Dalekiego Wschodu. W 2013 roku przeładunki w tym porcie wyniosły 1,15 mln TEU, w 2015 roku ma to już być 1,5 mln TEU. Dla porównania w porcie w Rotterdamie przeładunki sięgają 11,62 mln TEU, a w Hamburgu – 9,3 mln TEU.

Reklama

Jak pisze „Puls Biznesu”, w ciągu trzech lat gdański terminal podwoił wpływy do budżetu państwa z tytułu podatków od ładunków do prawie 1,9 mld zł.

Czytaj więcej w „Pulsie Biznesu”

ikona lupy />
Terminal kontenerowy DCT w Gdańsku. Fot. AEROMEDIA.PL / Media