Inwestycja obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej. Jej wartość to 100 mln zł, podały PKP PLK.

"Inwestycje w modernizację polskiej kolei to nie tylko Pendolino. To także szereg projektów o charakterze lokalnym i regionalnym. Cieszę się, że w Radomiu - mieście, które ma dla mnie szczególne znaczenie - rozpoczyna się tak duża i ważna inwestycja. Dla pasażerów oznacza to wyższy komfort podróży i oczekiwania na pociągi" - powiedziała minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak, cytowana w komunikacie.

Dzięki podpisanej dzisiaj umowie, radomskie przystanki zyskają wyższe perony, nowe wiaty, ławki i elementy małej architektury, a do tego nowoczesny system nagłośnienia. W Radomiu zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym. Początek prac zaplanowano w styczniu 2015 r., podano również.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie również układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, odnowionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. Powstanie m.in. nowy most kolejowy w mieście.

Reklama

"Pokazaliśmy w tym roku, że potrafimy realizować olbrzymie projekty. Będziemy je dalej sprawnie przeprowadzać, także w następnej perspektywie unijnej. Pełna modernizacja stacji Radom, czyli m.in. przebudowa torów, peronów, tunelu i całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów będzie przeprowadzona w ramach modernizacji trasy Warszawa - Radom" - powiedział członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK Wojciech Folejewski.

Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom". Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy Okęcia przez Czachówek do Warki.