Grupa k2 oczekuje, że bieżący rok będzie lepszy niż poprzedni. Ponadto zmieni sposób raportowania przychodów, aby przejrzyście prezentować wartość swojego portfela, poinformował prezes K2 Internet Tomasz Tomczyk w rozmowie z ISBnews.

Zakłada, że pod koniec listopada zaprezentuje inwestorom perspektywy na koniec roku i kierunek, w którym grupa chce zmierzać w ciągu najbliższych trzech lat.

"Ten rok powinien zakończyć się generalnie na wyższym poziomie niż poprzedni. W poszczególnych segmentach ta dynamika będzie inna, bo są one na zróżnicowanych etapach rozwoju. Agencja interaktywna będzie rosnąć zgodnie z rynkiem, którego jest liderem. Z kolei w segmencie mediowym spodziewamy się wysokich dynamik, co wynika w dużej mierze z wysokiej skuteczności pozyskiwania nowych klientów. Największy potencjał upatrujemy w segmencie usług chmurowych - Oktawave powinno co najmniej podwoić przychody, zgodnie z zapowiedziami z początku roku" - powiedział ISBnews Tomczyk.

Prezes K2 Internet zwraca jednocześnie uwagę, że dotychczasowa prezentacja danych finansowych mogła być nie do końca czytelna z uwagi na odnotowywane zewnętrzne przepływy pieniężne oraz prowadzone inwestycje.

"W naszych przychodach są widoczne pieniądze, które nie są wypracowane bezpośrednio przez nas, takie jak nagrody w konkursach, czy środki na zakup powierzchni reklamowej dla naszych klientów. Chcemy raportować przychody w nowym ujęciu - oczyszczonym z tych wpływów. Zakładamy, że pod koniec listopada zaprezentujemy inwestorom dotychczasowe dokonania w ostatnich trzech kwartałach, perspektywy na koniec roku i kierunek w którym chcemy zmierzać w ciągu najbliższych trzech lat. Zbiegnie się to ze zmianą raportowania przez nas przychodów począwszy od najbliższego sprawozdania rocznego. Dodatkowo zaprezentujemy też nowy układ segmentów działalności, bardziej zbliżony do raportowania zarządczego. Będzie to również dobry moment, aby rozważyć publikowanie informacji o backlogu" - dodał Tomczyk.

Reklama

Jak podkreśla prezes, spółki z Grupy stale pracują nad wzrostem biznesu z zamówień od istniejących klientów. "Stanowią oni ok. 80% przychodów i tutaj jest fundament naszej marżowości. Pozostałe 20% przychodów pochodzi z nowego biznesu i taką strukturę oceniamy jako optymalną dla zrównoważonego rozwoju. Działamy w wymagającym środowisku, gdzie istotne są relacje z klientem, u którego pracujemy niejednokrotnie na wrażliwych odcinkach biznesu. Dodatkowo nowy biznes często nie daje zadowalających marż z powodu dużej konkurencji cenowej jaką obserwujemy w trakcie przetargów" - wskazał prezes K2 Internet.

Prezes wskazuje, że mocna strona K2 Internet to synergie i komplementarność między spółkami grupy, zapewniające pełną możliwość wsparcia obecności klienta online. Grupa stawia również na długoterminową współpracę z klientami, korzystanie ze sprzyjających trendów (według badań wydatki reklamowe na internet mogą być większe niż na TV już w 2018 roku, a w pierwszej połowie roku 2015 urosły o kilkanaście procent), innowacje produktowe (rozumiane jako rozszerzanie funkcjonalności produktów jak np. PZU Drive) oraz dywersyfikację źródeł przychodów mniej uzależnionych od czystych wydatków reklamowych klientów.

Jednym ze sposobów, w jaki Grupa stale ma dbać o umacnianie swojej pozycji rynkowej, są nawiązane w ostatnich miesiącach kooperacje z innymi podmiotami działającymi na tym konkurencyjnym rynku. W ramach marki S3 oferującej usługi marketingu w wyszukiwarkach dla małych i średnich przedsiębiorstw, Grupa nawiązała współpracę z home.pl w zakresie obsługi klientów hostingowych, co - jak wskazuje prezes - daje oszczędności w kosztach pozyskania klienta. Ponadto K2 Media zawarła alians z dotychczasowym konkurentem - domem mediowym Codemedia.

"Ma on stanowić przeciwwagę dla międzynarodowych sieci działających na rynku mediowym zdominowanym przez rabaty. Alians będzie miał funkcję negocjacyjną z możliwością startu w większych przetargach niedostępnych dotychczas dla spółek z Grupy K2. Ma też dostarczyć nową wartość dla klientów każdej ze stron aliansu. Ma on charakter otwarty. Docelowo, każdy polski dom mediowy będzie mógł dołączyć powiększając siłę grupy" - podsumował prezes K2 Internet.

Grupa K2 chce być obecna nie tylko na polskim rynku i rozważa również rozwój za granicą. "Dla Fabrity szukamy partnera, który pomoże w eksporcie usług tej spółki z czym wiążemy spore nadzieje. Również Oktawave dojrzewa, aby spróbować sił za granicą z inwestycją w data center w Europie Zachodniej" – zapowiedział Tomczyk.

Grupa k2 działa w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Jest notowana na GPW od 2008 roku.