Transakcja ma być sfinalizowana do końca marca. Na razie nie znamy jej szczegółów - syndyk jest na razie nieuchwytny. Wiadomo, że warunkiem sprzedaży Autosanu pozostaną było kupno fabryki w całości za nie mniej niż 19 milionów złotych, przejęcie załogi i kontynuowanie produkcji – podkreśla isanok.pl

Syndyk Ludwik Noworolski poinformował dzisiaj związkowców i załogę o wyborze oferty. Podkreślił też, że nowy właściciel przejmie całą załogę. Było to już drugie podejście PGZ do zakupu Autosana. Pierwsze w październiku zeszłego roku nie doszło do skutku.

Wcześniej zakład był pięć razy wystawiany na sprzedaż w przetargu. W ostatnim cena wywoławcza wynosiła 37 mln zł. Po piątym przetargu sędzia nadzorujący upadłość Autosanu zgodził się na sprzedaż fabryki z wolnej ręki.

Sanocki Autosan to jedna z najstarszych fabryk motoryzacyjnych w Polsce. Jej początki sięgają 1832 r. W latach świetności, które przypadły na lata 70. ubiegłego wieku, z taśm montażowych zjeżdżało ponad 4 tysiące autobusów rocznie, a zakład zatrudniał około 7 tys. osób. Autobusami z Sanoka jeździła cała Polska, a także m.in. Szwedzi, Węgrzy, Słowacy i mieszkańcy Europy Wschodniej.

Reklama

Od 2009 roku fabryka generowała straty. Wprawdzie nowe kontrakty poprawiały sytuację finansową firmy, ale tylko na chwilę. We wrześniu 2013 roku zarząd spółki złożył w sądzie wniosek o upadłość fabryki.

Czytaj więcej: Polska potęga autobusowa: Solaris wyprodukował już 10 tys. pojazdów

Polska Grupa Zbrojeniowa to spółka powstała w 2013 roku. W jej skład wchodzą 33 główne państwowe przedsiębiorstwa z branży zbrojeniowej, stoczniowej, nieruchomości i nowych technologii. Siedziba PGZ znajduje się w Radomiu. W marcu 2015 roku do największego polskiego przedsiębiorstwa zbrojeniowego dołączyło osiem spółek należących wcześniej do Polskiego Holdingu Obronnego.