PKO Bank Polski ocenia, że w ciągu roku - półtora roku przekona kolejny milion klientów PKO BP oraz Inteligo do korzystania z systemu płatności IKO, poinformował dyrektor Michał Macierzyński. W I półroczu 2017 bank wprowadzi do aplikacji szereg nowych funkcjonalności, w tym m.in. wybór źródła finansowania, czasowe blokowanie kart, przelewy międzynarodowe, czy płatności do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) i urzędów skarbowych.



Liczba klientów iPKO oraz Inteligo, korzystających z aplikacji mobilnej IKO przekroczyła 1 mln. Bank podał, że osiągnięcie tej liczby było możliwe dzięki kilku kamieniom milowym w rozwoju IKO: udostępnieniu klientom pod koniec 2015 roku zupełnie nowej wersji aplikacji IKO3 z uproszczonym procesem aktywacji, wprowadzeniu płatności zbliżeniowych HCE, wsparciu sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach w całej Polsce, czy dzięki udostępnieniu zrewitalizowanego mobilnego serwisu iPKO, który zachęca do korzystania z aplikacji mobilnej.

Średni dzienny poziom aktywacji aplikacji IKO wzrósł z ok. 500 do 3 tys., zaś liczba aktywacji wzrosła do 1 mln obecnie z niespełna 400 tys. rok temu.

"Ten spektakularny sukces jakim było pozyskanie 1 miliona klientów w IKO nie łatwo będzie powtórzyć. Barierą jest dla nas to, ile klientów dziś korzysta z bankowości mobilnej. Takich klientów mamy 1,9 mln. To osoby, które przynajmniej raz na kwartał logują się do bankowości mobilnej. Potrzebujemy co najmniej rok, może półtora, by drugi milion klientów przekonać" - powiedział zastępca dyrektora centrum bankowości mobilnej i internetowej PKO BP Michał Macierzyński podczas konferencji prasowej.

Dodał, że bank chce dotrzeć zarówno do młodych klientów, którzy korzystają z bankowości internetowej, jak też osób, które często odwiedzają oddziały. Doradcy banku pomagają aktywować aplikację wraz z założeniem konta, czy przy okazji zaciągnięcia kredytu.

W pierwszym półroczu 2017 r. PKO BP bank zaoferuje nowe funkcjonalności IKO - w tym m.in. możliwość wyboru źródła finansowania - nie tylko z rachunku własnego, ale również karty kredytowej. W planach jest także czasowe blokowanie kart tzw. panic bottom.

"Mamy ambicję, aby w przyszłym roku wychodzić do użytkowników z jedną nową funkcją miesięcznie. Obecnie bardzo intensywnie pracujemy nad HCE dla Mastercarda, a od wczoraj działa już ponad 800 naszych wpłatomatów, w których za pośrednictwem IKO można realizować wpłaty na własny numer telefonu oraz innego użytkownika. W przyszłym roku aplikacja zostanie także wzbogacona o zlecenia stałe, przelewy międzynarodowe, czy płatności do ZUS i US" - powiedział dyrektor biura projektów mobilnych i internetowych Łukasz Kuc z PKO BP.

Z kolei w drugiej połowie przyszłego roku bank wprowadzi kolejne udogodnienia dla przedsiębiorców korzystających z IKO. W ramach jednej aplikacji będzie m.in. możliwość przełączania się pomiędzy rachunkami firmowym i osobistym.

Bank podał, że w III kw. 2016 roku użytkownicy IKO wykonali o 240% więcej transakcji niż rok wcześniej, a kolejne operacje w aplikacji są zlecane co 1,5 sekundy. W 2013 roku wypłaty gotówki z bankomatów stanowiły 65% wszystkich transakcji, a w 2016 - już tylko 8%.

Zwiększył się też dwukrotnie udział transakcji w Internecie: z 12% w 2013 roku do 26% w 2016 r. 48% klientów PKO BP aktywnie korzystających z bankowości zdalnej loguje się za pomocą urządzeń mobilnych (serwis iPKO/mobilne iPKO + IKO). Na koniec III kw. br. było ich łącznie ponad 1,5 mln.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 266,94 mld zł na koniec 2015 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

(ISBnews)