W przypadku wyboru standardowej dostawy paczek kurierem wywieramy zdecydowanie większy wpływ na środowisko niż korzystając z Paczkomatów. Ślad węglowy średnio dla przesyłki z dostawą do domu wynosi 0,659 kg CO2 - biorąc pod uwagę całą trasę przesyłki, z czego 0,294 kg CO2 tylko na ostatniej mili, podano.

"Jednym z najważniejszych wyzwań, jakie stawiamy sami sobie - ale też innym markom, instytucjom i ludziom - jest niwelowanie negatywnych dla środowiska skutków działalności. Naszym celem jest umacnianie pozycji najbardziej neutralnej dla środowiska marki w kategorii usług logistycznych. Długookresowa strategia InPost zakłada minimalizowanie śladu węglowego przez sukcesywną rozbudowę sieci Paczkomatów. Nasza prośrodowiskowa wizja wymaga od nas spójnych i konsekwentnych działań - chcemy w ten sposób także inspirować i motywować innych do działania" - powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

Dostawy do Paczkomatów w 2019 r. zredukowały emisję CO2 o tyle, ile wchłania rocznie ponad 5 mln drzew sosnowych (które zajmują powierzchnię ok. 1 500 hektarów).

"W tym roku redukcja emisji CO2 z tego tytułu będzie znacznie, ale to znacznie większa i będzie rosła istotnie w kolejnych latach" - dodał Brzoska.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

(ISBnews)