"Rentowność brutto segmentu budowlanego wyniosła 4,8% i była zauważalnie wyższa niż w pierwszym półroczu 2020 roku, kiedy wyniosła 2,2%. Odczuwamy obserwowany istotny wzrost cen materiałów. Jednak dzięki mechanizmom częściowej indeksacji, a także naszej polityce zabezpieczania cen kluczowych asortymentów i ostrożnemu podejściu do ofertacji, na większości projektów jesteśmy w stanie utrzymać planowaną pierwotnie marżę kontraktową. Dodatkowo, ze względu na zakończenie trudnych kontraktów energetycznych, zakładamy utrzymanie dobrej rentowności portfela zamówień w perspektywie przynajmniej kilku kwartałów" - napisał Popko w komentarzu do wyników I półrocza.

"W pierwszym półroczu 2021 roku pozyskaliśmy kontrakty o wartości 2 923 mln zł, natomiast w 'poczekalni' mamy kolejne zlecenia warte przeszło 3 mld zł. To mniejszy poziom niż rok wcześniej, ale naszym priorytetem, niezmiennie, jest dbanie o rentowność portfela zamówień. Największe projekty z szansą na podpisanie to linia kolejowa E75 Białystok - Ełk (587 mln zł, wybór najkorzystniejszej oferty) oraz droga ekspresowa S6 Leśnice - Bożepole Wielkie (584 miliony zł, wybór najkorzystniejszej oferty)" - dodał prezes.

Reklama

Przypomniał, że w ostatnich dniach spółka zawarła ważny dla segmentu kubaturowego kontrakt na Budowę Zakładu Frito Lay w Polsce o wartości 343 mln zł, który pozwoli na pełne wykorzystanie potencjału w tym obszarze.

Na koniec czerwca 2021 roku wartość portfela zamówień grupy osiągnęła 12 973 mln zł.

"Ten poziom daje nam komfort operacyjny i zapewnia pełne wykorzystanie zasobów w tym roku. Po uwzględnieniu kontraktów w poczekalni, które planujemy podpisać w najbliższych miesiącach, mamy w dużej mierze zabezpieczony front robót do końca 2022 roku. Dlatego selektywnie podchodzimy do nowych ofert, rzetelnie i odpowiedzialnie kalkulując kosztorysy, szczególnie w otoczeniu dynamicznie zmieniających się cen" - podkreślił prezes.

Zapowiedział, że kolejne kwartały powinny przynieść również intensyfikację ofertacji. "Szczególnie w segmencie infrastrukturalnym" - wyjaśnił.

"Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK jeszcze do końca 2021 roku zostaną ogłoszone przetargi o wartości ponad 10 mld zł, a w dalszej perspektywie nakłady na budowę i modernizację szlaków kolejowych mają osiągać około 10 mld zł rocznie. Grupa Budimex od kilku lat konsekwentnie buduje pozycję i kompetencje w obszarze realizacji kontraktów kolejowych. Dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu jesteśmy obecnie w gronie największych generalnych wykonawców w tym segmencie, osiągając blisko dwudziestoprocentowy udział w rynku przetargów dla PKP PLK. W ostatnich latach zainwestowaliśmy ponad 120 mln zł w nowoczesną bazę sprzętu torowego i trakcyjnego, która zapewnia nam możliwość efektywnej realizacji najbardziej wymagających kontraktów" - zakończył prezes.

Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2020 r. miał 8,38 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)