InPost prognozuje też, że liczba Paczkomatów wyniesie 19,1 - 19,6 tys na koniec roku (z Mondial Relay pro forma: 19,35 - 19,9 tys.) wobec odpowiednio: 19,35 -19,9 tys. i 18, 25 -19 tys.

Całkowity capex natomiast jest zakładany na 845 - 900 mln zł (z Mondial Relay pro forma 995 - 1 080 mln zł).

Reklama

"Przy okazji wyników za trzeci kwartał, spółka zrewidowała swoją prognozę na rok 2021. Wynika to przede wszystkim z wolniejszego niż oczekiwano wzrostu rynku e-commerce w Polsce w II połowie 2021 roku, w szczególności spodziewanym w czwartym kwartale. Spółka nadal oczekuje, że wzrost wolumenu i przychodów w ostatnim kwartale tego roku będzie wyższy niż wzrost rynku e-commerce, szczególnie w segmencie Paczkomatów. Pomimo tego, spółka skorygowała swoją prognozę skorygowanej marży EBITDA za cały rok 2021 i spodziewa się, że znajdzie się ona w górnych przedziałach poprzedniej prognozy. W ujęciu pro-forma, skorygowana prognoza spółki odzwierciedla również zaktualizowaną prognozę dla segmentu międzynarodowego, co wynika głównie z nieznacznie niższych wolumenów na rynku obsługiwanych przez Mondial Relay" - czytamy w komunikacie.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki - InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)