Reklama

Reklama

Reklama

Ze szczytu na dno… i ponownie na szczyt. Oto firmy, które pokonały bankructwo

19 sierpnia 2015, 06:20
Historia Apple i Steve’a Jobsa, to przykład jednego z najsłynniejszych biznesowych „comebacków” w historii. Jobs był jednym z ojców sukcesu firmy z Cupertino, która w 1977 roku zaprezentowała światu komputer Apple II. Urządzenie to z miejsca podbiło serca klientów. Podobny sukces odniósł również zaprezentowany siedem lat później Macintosh – pierwszy masowo sprzedawany komputer z interfejsem graficznym. Dobra passa Apple zakończyła się jednak w 1985 roku, kiedy – w wyniku nieporozumień z zarządem – Steve Jobs musiał opuścić firmę. Kolejne lata to seria katastrofalnych decyzji i nieudanych produktów. Bez Steve’a Jobsa na pokładzie gigant z Cupertino nie potrafił w żaden sposób zaistnieć na rynku. Odbiło się to na kondycji finansowej firmy, która w połowie lat ’90 otarła się niemal o bankructwo. I pewnie by do niego doszło, gdyby nie powrót jej założyciela. W 1997 roku Steve Jobs odzyskał swoją pozycję w Apple, a następnie konsekwentnie ją umacniał. Podjął również kilka trudnych, ale niezwykle ważnych decyzji z punktu widzenia przyszłości firmy. Zredukował liczbę realizowanych projektów z 350 do 50, a następnie do zaledwie 10. Postanowił skupić się jedynie na najbardziej przyszłościowych produktach, które miały szanse odnieść istotny komercyjny sukces. Ta strategia okazała się strzałem w dziesiątkę. W 1998 roku w sprzedaży pojawił się komputer iMac, który sprzedał się w 800 tysiącach egzemplarzy, w ciągu zaledwie pierwszych pięciu miesięcy od premiery. Dla Apple był to pierwszy komercyjny sukces od przeszło 14 lat. Dalszą historię dobrze znamy. iPod, MacBook, iPhone oraz iPad uczyniły Apple jedną z najważniejszych firm technologicznych na świecie.
Historia Apple i Steve’a Jobsa, to przykład jednego z najsłynniejszych biznesowych „comebacków” w historii. Jobs był jednym z ojców sukcesu firmy z Cupertino, która w 1977 roku zaprezentowała światu komputer Apple II. Urządzenie to z miejsca podbiło serca klientów. Podobny sukces odniósł również zaprezentowany siedem lat później Macintosh – pierwszy masowo sprzedawany komputer z interfejsem graficznym. Dobra passa Apple zakończyła się jednak w 1985 roku, kiedy – w wyniku nieporozumień z zarządem – Steve Jobs musiał opuścić firmę. Kolejne lata to seria katastrofalnych decyzji i nieudanych produktów. Bez Steve’a Jobsa na pokładzie gigant z Cupertino nie potrafił w żaden sposób zaistnieć na rynku. Odbiło się to na kondycji finansowej firmy, która w połowie lat ’90 otarła się niemal o bankructwo. I pewnie by do niego doszło, gdyby nie powrót jej założyciela. W 1997 roku Steve Jobs odzyskał swoją pozycję w Apple, a następnie konsekwentnie ją umacniał. Podjął również kilka trudnych, ale niezwykle ważnych decyzji z punktu widzenia przyszłości firmy. Zredukował liczbę realizowanych projektów z 350 do 50, a następnie do zaledwie 10. Postanowił skupić się jedynie na najbardziej przyszłościowych produktach, które miały szanse odnieść istotny komercyjny sukces. Ta strategia okazała się strzałem w dziesiątkę. W 1998 roku w sprzedaży pojawił się komputer iMac, który sprzedał się w 800 tysiącach egzemplarzy, w ciągu zaledwie pierwszych pięciu miesięcy od premiery. Dla Apple był to pierwszy komercyjny sukces od przeszło 14 lat. Dalszą historię dobrze znamy. iPod, MacBook, iPhone oraz iPad uczyniły Apple jedną z najważniejszych firm technologicznych na świecie. / Bloomberg / Nelson Ching
Apple, Ford, Marvel, Tesla i Space X. Co łączy te przedsiębiorstwa? Nie tylko wielkie sukcesy, miliardy dolarów i innowacyjne pomysły, ale również fakt, że na pewnym etapie firmy te niemal otarły się o bankructwo. W jaki sposób udało im się odzyskać pieniądze i nasze zaufanie?

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak