Jak wskazał, stan epidemii sprawił, że wszystkie usługi cyfrowe, jak i handel elektroniczny nabrały nienotowanej dotychczas dynamiki.

"Polski rynek e-commerce w 2019 warty był ok. 50 mld zł. "Szacunki, sprzed pandemii, na 2020 rok zakładały wzrost do 70 mld zł. Dziś, na podstawie obserwacji trendów sprzedaży online, analitycy wskazują, że jeszcze w tym roku polski e-commerce osiągnie wartość w 100 -120 mld zł" - podał.

Według Zdzikota, e-commerce w Polsce będzie rósł w sposób geometryczny. "My się do tego nie tylko przygotowujemy, ale chciałbym, żeby Poczta Polska była liderem" - zaznaczył.

Dodał, że Poczta już jest jednym z liderów e-commerce w Polsce. "Zwłaszcza jeśli chodzi o współpracę z Allegro, gdzie jesteśmy w ścisłej czołówce firm o największym wolumenie przesyłek tego serwisu" - podał.

Reklama

Szef Poczty wskazał ponadto, że drugim obszarem, który wyrósł wprost ze stanu epidemii jest rozwój usług cyfrowych. "Tu też uwzględniamy w naszej strategii, wszystko co jest bezdotykowe, bezkontaktowe, czyli bezpieczne" - wyjaśnił.

Dodał, że spółka już wiele takich rozwiązań wprowadziła, np. odbieranie przesyłek przy pomocy specjalnego kodu PIN wysyłanego do adresata sms'em lub emailem, który zastąpił tradycyjny podpis.

"Wprowadziliśmy też usługę hybrydową, czyli możliwość otrzymania listu poleconego na elektroniczną skrzynkę pocztową i widzimy, że usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem" - powiedział.

Jak tłumaczył, e-substytucja, czyli zastępowanie korespondencji tradycyjnej, korespondencją elektroniczną szacowana była na 10 proc. rocznie. "Tymczasem w trakcie trwania epidemii, ten trend mocno przyśpieszył i my musimy być na to przygotowani" - zaznaczył.

"Usługi kurierskie kluczowe dla sektora e-commerce stanowią trzon nowej strategii Poczty Polskiej, którą obecnie konstruujemy" - poinformował. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt