"LPP zakłada bezpieczną sytuację płynnościową, dynamiczny wzrost online (2021/22: 4 mld PLN tj.+80% r/r, 2022/23 min. +40% r/r), kontynuację dwucyfrowego wzrostu powierzchni (2021/22: +29% r/r, 2022/23 +25% r/r) oraz wejście na nowy rynek tj. do Albanii (w 2022/23 roku)" - czytamy w raporcie.

Wśród ryzyk realizacji planów na przyszły rok obrotowy spółka wskazała kontynuację pandemii, zawirowania w łańcuchu dostaw, a także zmienność kursów walut.

Reklama

Spółka podała, że w roku obr. 2022/23 powierzchnia wzrośnie do 2,3 mln m2, z czego 0,7 mln m2 w Polsce, a 0,8 mln m2 w CIS.

Cele LPP na r. obr. 2021/22 to kontynuacja dwucyfrowego wzrostu powierzchni (1,9 mln m2, +29% r/r, +53% r/r w CIS, +19% Polska, +22% r/r Europa), podano także.

Wśród wyzwań na bieżący rok obrotowy LPP wskazało: zakłócenia w łańcuchu dostaw: rosnące koszty transportu, opóźnienia w dostawach oraz przerwane procesy produkcyjne, kolejną falę zachorowań w 4Q21/22 i możliwe lockdowny, a także wzrost kosztów pracy, inflacje oraz wysoki kurs USD, a niski RUB.

W I połowie r. obr. 2022/23 LPP planuje otwarcie salonów wszystkich 5 marek LPP w Albanii, które wzmocni obecność grupy na Bałkanach. Będzie to 27. rynek stacjonarny Grupy.

"Planowane otwarcie salonów o powierzchni ok. 6 000 m2 w 2H22/23" - podano w prezentacji.

Wydatki inwestycyjne Grupy mają sięgnąć 1,35 mld w bieżącym roku obrotowym (w tym 1 mld zł na salony), a w r.obr. 2022/2023 planowane są na 1,25 mld zł (z czego 1,1 mld zł na salony).

LPP podało w prezentacji, że oferuje swoje produkty w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 39 krajach na 3 kontynentach. Sieć sprzedaży stacjonarnej to 2 125 sklepów o łącznej powierzchni 1 750,4 tys. m2 w 26 krajach. Online spółka jest obecna na 31 rynkach.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

(ISBnews)