"Do przedpandemicznych trendów szybciej wracały bogatsze gospodarki. Również na poziomie sektorowym największe szczytowe wzrosty udziałów osiągały te branże, które przed pandemią wykazywały silny trend wzrostowy. Trwałe zmiany powyżej trendu odnotowano w elektronice, sklepach odzieżowych oraz restauracjach i barach. Jak konkludują autorzy badania, wyniki te dają kolejny argument za tezą, że w trakcie pandemii nastąpiło szybkie i wyraźne odbicie sektora e-commerce, jednak zmiany nie były trwałe w szerokim zakresie" - czytamy w tygodniku.

PIE, powołując się badania analityków z Mastercard, Międzynarodowego FunduszuWalutowego (MFW) oraz Harvard Business School, podał, że udział zakupów online w Polsce był o 0,2 pkt proc. niższy od poziomu, którego można było oczekiwać biorąc pod uwagę przedpandemiczne trendy.

Jak wskazał Instytut, "większość wzrostów na poziomie globalnym była przejściowa i słabła wraz ze znoszeniem restrykcji pandemicznych".

"Chociaż w szczycie udział wydatków online był dla badanej próby państw wyższy o 4,3 pkt proc. od średniej sprzed pandemii, to już we wrześniu 2021 r. był wyższy tylko o 0,3 pkt proc." - czytamy dalej.

Wzrosty były najwyższe w krajach, które już przed pandemią wykazywały silny trend rozwoju e-commerce, podał PIE.

(ISBnews)