Jeep Avenger będzie dostępny od 5,8 miliona jenów (40 tys. dolarów), jak poinformował Stellantis na czwartkowym wydarzeniu medialnym w Tokio. Samochód będzie kwalifikował się do dotacji rządowych w wysokości 650 tys. jenów – podał Bloomberg.
Japończycy niechętnie kupują elektryki
W Japonii dominującymi układami napędowymi wybieranymi przez lokalnych konsumentów pozostają samochody benzynowe i hybrydowe gazowo-elektryczne. Dlatego zbudowanie bazy dla pojazdów elektrycznych, zarówno krajowej, jak i zagranicznej produkcji, zajmuje trochę czasu – zauważa Bloomberg.
Tymczasem w 2023 r. w Japonii sprzedaż importowanych pojazdów elektrycznych przewyższyła sprzedaż krajowych pojazdów zasilanych akumulatorem, zgodnie z danymi Automobile Inspection & Registration Information Association.
Nieosiągalne plany
Toyota wcześniej zobowiązała się sprzedawać 1,5 miliona pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem rocznie do 2026 r. i 3,5 miliona do 2030 r. - przypomina Bloomberg.
Na całym świecie sprzedaż popyt na samochody elektryczna słabnie, podczas gdy popularność hybryd rośnie. Dlatego globalni producenci samochodów ograniczają swoje cele dotyczące pojazdów elektrycznych. Japoński producent samochodów poszedł w ich ślady, obniżając prognozy sprzedaży pojazdów elektrycznych na 2026 r. do 1 miliona, jak donosił wcześniej w tym miesiącu Nikkei.