CDRL - właściciel marki Coccodrillo - spłacił obligacje serii A o łącznej wartości nominalnej 9,583 mln zł, poinformowała spółka. Wykup nastąpił ze środków własnych.

"Dzięki emisji obligacji pozyskaliśmy środki, które pozwoliły nam m.in. znacząco zdynamizować rozwój spółki. Staliśmy się też spółką notowaną na Catalyst, co było cennym doświadczeniem w kontekście planowanego przez nas wejścia na rynek główny GPW" - powiedział prezes Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.

Spółka przypomina, że w 2011 r. wyemitowała obligacje serii A, które do września tego roku były notowane na rynku Catalyst. Ich łączna wartość nominalna wyniosła 9,583 mln zł. Spółka wykupiła je wykorzystując środki własne.

"CDRL generuje pozytywne wyniki finansowe i gotówkę. Dlatego byliśmy gotowi spłacić obligacje ze środków własnych jeszcze przed terminem. Wiązałoby się to jednak z dodatkowymi kosztami w postaci premii dla obligatariuszy" - dodał wiceprezes Tomasz Przybyła.

Na koniec 2013 r. spółka miała 342 sklepów wobec 294 rok wcześniej oraz 234 w 2011 roku. Od 2010 r. CDRL oferuje swoje produkty również w sklepie internetowym, który systematycznie jest rozwijany.

Reklama

W I połowie 2014 r. grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 roku. Prognoza wyników na cały 2014 r. zakłada skonsolidowany zysk netto w kwocie 10,868 mln zł przy przychodach na poziomie 159,386 mln zł.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów).