Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Mniej niż Rosja, ale więcej niż Finlandia i Norwegia. Zobacz, jaką wartość ma polska marka

20 grudnia 2014, 08:08
Polska z wartością swojej marki na poziomie 602 mld dol. znalazła się w drugiej dziesiątce najbardziej wartościowych marek narodowych świata. Choć wartość marki naszego kraju wzrosła w ciągu roku o 21 proc., do utrzymaliśmy tę samą pozycję co rok wcześniej. Największym przegranym drugiej dziesiątki jest Rosja. Autorzy rankingu uważają, że pozycja tego kraju będzie spadać. Wartość marki „Rosja” zmniejszyła się o 13 mld dol. do poziomu 1,246 bln dol. Miało na to wpływ wiele czynników. Przede wszystkim rosyjska aneksja Krymu oraz wspieranie prorosyjskich separatystów we wschodniej Ukrainie ściągnęło na Rosję sankcję Zachodu i przyniosło międzynarodową izolację. Rosja to także, obok Brazylii, przykład kraju, w którym organizacja wielkich wydarzeń sportowych nie pociągnęła za sobą ożywienia gospodarczego. Wszystko to znacznie osłabiło wartość rosyjskiej marki narodowej. Najwyższą pozycję w ramach drugiej dziesiątki najbardziej wartościowych marek narodowych zajęły Włochy. Kraj ten może pochwalić się wzrostem wartości marki aż o 24 proc., co pozwoliło mu w tym roku wyprzedzić Rosję. Polska i Rosja to jedyne marki z Europy Środkowo-Wschodniej, które znalazły się w pierwszej dwudziestce najbardziej wartościowych marek narodowych świata.
Polska z wartością swojej marki na poziomie 602 mld dol. znalazła się w drugiej dziesiątce najbardziej wartościowych marek narodowych świata. Choć wartość marki naszego kraju wzrosła w ciągu roku o 21 proc., do utrzymaliśmy tę samą pozycję co rok wcześniej. Największym przegranym drugiej dziesiątki jest Rosja. Autorzy rankingu uważają, że pozycja tego kraju będzie spadać. Wartość marki „Rosja” zmniejszyła się o 13 mld dol. do poziomu 1,246 bln dol. Miało na to wpływ wiele czynników. Przede wszystkim rosyjska aneksja Krymu oraz wspieranie prorosyjskich separatystów we wschodniej Ukrainie ściągnęło na Rosję sankcję Zachodu i przyniosło międzynarodową izolację. Rosja to także, obok Brazylii, przykład kraju, w którym organizacja wielkich wydarzeń sportowych nie pociągnęła za sobą ożywienia gospodarczego. Wszystko to znacznie osłabiło wartość rosyjskiej marki narodowej. Najwyższą pozycję w ramach drugiej dziesiątki najbardziej wartościowych marek narodowych zajęły Włochy. Kraj ten może pochwalić się wzrostem wartości marki aż o 24 proc., co pozwoliło mu w tym roku wyprzedzić Rosję. Polska i Rosja to jedyne marki z Europy Środkowo-Wschodniej, które znalazły się w pierwszej dwudziestce najbardziej wartościowych marek narodowych świata. / Forsal.pl
Polska dysponuje 20. najbardziej wartościową marką narodową na świecie - wynika z rankingu najbardziej wartościowych marek narodowych. Choć wciąż wyprzedza nas Rosja, to nasza marka jest warta więcej niż narodowe marki Austrii, Belgii, Norwegii czy Finlandii.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej