Warszawa, 02.10.2019 (ISBnews) - CCC odnotowało 201,3 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w III kw. 2019 r. wobec 164,2 mln zł rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne dane. Spółka jest optymistycznie nastawiona do wyników w kolejnych kwartałach, poinformował prezes Marcin Czyczerski,
Zysk brutto ze sprzedaży grupy w III kw. br. wyniósł 687,3 mln zł wobec 563,9 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł odpowiednio: 15,7 mln zł wobec 30,1 mln zł rok wcześniej.
Trzeci kwartał 2019 roku to dla Grupy CCC dalszy, zrównoważony rozwój sieci sprzedaży, a także wprowadzenie nowych kategorii produktowych, głównie za sprawą kolekcji jesień-zima marki Gino Rossi, która zadebiutowała w salonach CCC. Minione trzy miesiące stały także pod znakiem intensywnego rozwoju e-commerce, na czele z aplikacją mobilną CCC, która zyskała pełną funkcjonalność sklepu
internetowego. E-commerce konsekwentnie zyskuje na istotności w Grupie CCC (25% obrotu w III kw. 2019), wciąż głównie za sprawą eobuwie.pl, które jest już obecne w 15 krajach, poinformowano.
"Wyróżniające się dynamiki sprzedaży w Grupie CCC odnotowały sieci salonów w Serbii, Rosji i Bułgarii (przyrost o odpowiednio 46%, 42% i 31% rdr), które stanowią dla CCC rynki o dużym potencjale rozwoju. Na wzrost sprzedaży w Grupie CCC wpłynęło powiększanie sieci salonów (przyrost powierzchni o 16%) oraz dynamicznie rosnący kanał e-commerce (w tym głównie eobuwie.pl, +34% rdr), a także konsekwentnie rozwijana oferta produktowa. Coraz większe znaczenie zyskuje uruchomiony pod koniec czerwca br. e-commerce CCC, który w trzecim kwartale stanowił 2% przychodów sieci CCC w Polsce" - czytamy w komunikacie.
Zysk brutto na sprzedaży na poziomie skonsolidowanym wzrósł o 22%, do 687 mln zł. Marża brutto w Grupie CCC osiągnęła poziom 48%, wyższy rdr o 0,4 pkt proc., co jest zadowalającym wynikiem w kontekście konsekwentnie rosnącego udziału markowego obuwia sportowego. Zjawisko to zostało z nawiązką skompensowane rozwojem marek własnych. W ofercie sklepów CCC po raz pierwszy pojawiło się obuwie marki Gino Rossi, a także kolekcja jesienno-zimowa DeeZee, podano także.
"CCC konsekwentnie rozwija produkt. Kolekcję uzupełniają kolejne marki własne - na wiosnę było to DeeZee, a jesienią na półkach sklepowych pojawiło się Gino Rossi. Stale rośnie również znaczenie markowych produktów sportowych. Coraz mocniej wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Systematycznie umacniamy e-commercowy charakter Grupy. Na uwagę zasługuje rozwój platformy Modivo z kompletną modą premium. Po stronie kosztowej widać już także pozytywne efekty integracji przejętych spółek (KVAG i Gino Rossi). Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wyników w kolejnych kwartałach, patrząc na rozwój produktu i postępy w zakresie dyscypliny kosztowej" - powiedział prezes Marcin Czyczerski, cytowany w komunikacie.
Sprzedaż Grupy CCC wyniosła w III kw. 2019 roku 1 007,5 mln zł wobec 1 193,1 mln zł rok wcześniej.
Sprzedaż w segmencie e-commerce wyniosła 358,3 mln zł (249,5 mln zł w III kw. 2018, wzrost o 44% r/r).
Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec III kw. 2019 wynosiła ponad 724,8 tys. m2 i liczyła 1 219 sklepów.
"Trzeci kwartał w Grupie CCC 2019 roku stał także pod znakiem dalszego rozwoju e-commerce i omnichannel. Wszystkie kanały e-commerce generują sprzedaż powyżej oczekiwań, w toku są otwarcia serwisu ccc.eu w kolejnych krajach regionu i konsekwentnie otwieramy dla klientów kioski esize.me w naszych sklepach w Polsce. Aplikacja mobilna CCC, która została we wrześniu laureatem nagrody Best on Mobile przyznanej przez e-commerce Polska, staje się coraz ważniejszą platformą kontaktu z klientami. Jako zespół i cała Grupa CCC pracujemy nad kolejnymi działaniami wzmacniającymi naszą pozycję omnichannel i rozumienie bazy klienckiej. Oczywiście kontynuujemy również integrację nowych spółek. Gino Rossi we wrześniu została zdjęta z GPW, a po wdrożonych już działaniach i głębokiej reorganizacji, pozytywnie patrzymy na dodatnią kontrybucję Gino Rossi do wyniku Grupy w roku 2020. Myślę, że integrację tej firmy z końcem roku uznamy za zakończoną" - dodał wiceprezes Karol Półtorak.
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej CCC SA za III kw. 2019 roku jest nadal w trakcie przygotowywania, a jego publikacja nastąpi 30 października 2019 roku, podano.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
(ISBnews)