Strata EBIT skorygowana o koszt programu motywacyjnego wyniosła 32,16 mln zł wobec 5,67 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane szacunkowe przychody ze sprzedaży wyniosły w ub.r. 33,35 mln zł wobec 30,78 mln zł w roku 2021.

"Najważniejszy wpływ na zmianę skonsolidowanego wyniku EBIT Grupy w 2022 r. miały:

1. rozpoznanie kosztów programu motywacyjnego z wykorzystaniem transakcji płatności w formie akcji rozliczanych w środkach pieniężnych w łącznej kwocie 68 457 tys. zł, zgodnie z MSSF 2,

Reklama

2. rozpoznanie kosztów programu motywacyjnego z wykorzystaniem transakcji płatności w formie akcji rozliczanych w instrumentach kapitałowych w łącznej kwocie 28 882 tys. zł, zgodnie z MSSF 2,

3. wzrost kosztów wynagrodzeń oraz usług obcych związany z rozwojem i rosnącą skalą działalności Grupy zarówno w obszarze zwiększania liczebności kadry specjalistów w zakresie wdrożeń, programowania i sprzedaży, jak i prowadzonych procesów związanych z komercjalizacją międzynarodową, wynoszący 13 026 tys. zł (53% w stosunku do okresu porównywalnego),

4. wzrost pozostałych kosztów usług obcych o kwotę 7 579 tys. zł, związany z rozwojem i rosnącą skalą działalności grupy (84% w stosunku do okresu porównywalnego),

5. ujęcie odpisu aktualizującego z tytułu utraty wartości aktywów niematerialnych na łączną kwotę 5 205 tys. zł, zgodnie z MSR 36,

6. wzrost przychodów ze sprzedaży wynoszący 2 570 tys. zł (8% w stosunku do okresu porównywalnego" - czytamy w komunikacie.

Z uwagi na fakt, iż dynamika wzrostu przychodów osiągnięta w 2022 roku istotnie odbiegała od założeń przyjętych w testach na utratę wartości z 2021 roku, zarząd dokonał rewizji założeń przyjętych do testów na utratę wartości aktywów niematerialnych.

"W oparciu o zasadę ostrożnej wyceny w teście na trwałą utratę wartości aktywów niematerialnych przyjęto jedynie planowane przychody z aktualnej wersji oprogramowania oraz z portfela klientów wg stanu na 31.12.2022. W wyniku przeprowadzonych testów za rok 2022 zarząd podjął decyzję o dokonaniu odpisu aktualizującego wartość aktywów niematerialnych alokowanych do ośrodka wypracowującego przepływy pieniężne odpowiedzialnego za tworzenie i rozwijanie platformy DataWalk oraz sprzedaż licencji na oprogramowanie DataWalk, będącego częścią segmentu operacyjnego DataWalk S.A., w łącznej kwocie 5 205 tys. zł" - czytamy dalej.

Powyższa operacja ma charakter niepieniężny i pozostaje bez wpływu na bieżącą sytuację finansową spółki i grupy, podkreślono.

Publikacja raportu za 2022 r. będzie miała miejsce 13 kwietnia 2023 r.

DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.

(ISBnews)