Strata operacyjna wyniosła 51,3 mln zł wobec 4,1 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 530,9 mln zł wobec 565,4 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w 2022 r. wobec 7 541,7 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Grupa CCC konsekwentnie rozwija model omnichannel, zapewniając klientom dostosowaną do ich potrzeb bogatą i atrakcyjną ofertę oraz najlepsze doświadczenia zakupowe. W roku obrotowym 2022 (luty 2022-styczeń 2023) Grupa CCC uzyskała znaczący wzrost przychodów, które osiągnęły poziom 9,1 mld zł (tj. +23% r/r). Ponad połowę tej wartości (52%) stanowił e-commerce. Do wysokiej dynamiki sprzedaży kontrybuowały wszystkie główne segmenty Grupy, tj. CCC (+13%), eobuwie.pl (+8%), Modivo (+66%) oraz Halfprice (+256%). Pomimo niesprzyjającego otoczenia makroekonomicznego spółka zamknęła 2022 rok wynikiem EBITDA na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego (tj. 531 mln zł)" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

"Za nami kolejny, trzeci rok wyzwań na rynku handlu. Liczne zmiany otoczenia makroekonomicznego, będące następstwem m.in. wybuchu wojny w Ukrainie, miały znaczący wpływ nie tylko na przedsiębiorstwa, ale również bezpośrednio na klienta i jego decyzje zakupowe. Wdrażany sukcesywnie przez ostatnie lata nowy model biznesowy pozwolił nam w tym czasie adekwatnie odpowiedzieć na nowe potrzeby konsumentów - zarówno od strony produktowej, cenowej, jak i wygody zakupów, jaką daje omnichannel. Dzięki temu nie tylko utrzymaliśmy, ale i zwiększyliśmy nasze udziały na rynku. Co ważne, kluczowe inwestycje związane ze wspomnianą zmianą modelu biznesowego są już za nami. Liczymy na to, że jeśli zgodnie z prognozami sytuacja makroekonomiczna ustabilizuje się, 2023 rok będzie dla Grupy CCC czasem zarówno kontynuowania wzrostów sprzedaży, jak i odbudowy rentowności" - skomentował prezes Marcin Czyczerski, cytowany w materiale.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2022 r. wyniosła 22,93 mln zł wobec 442,28 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

(ISBnews)