Zysk operacyjny wyniósł 45,1 mln zł wobec 23,06 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 53,74 mln zł wobec 29,4 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 331,45 mln zł w 2022 r. wobec 173,43 mln zł rok wcześniej.

"Za nami bardzo owocny i pracowity rok. Zrealizowaliśmy z naddatkiem wszystkie założenia naszej strategii, odnotowując wzrost wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Poszerzyliśmy także portfolio usług o kolejne, nowe technologie i branże. Dzięki inwestycji w Better Software Group mogliśmy znacząco zwiększyć nasze przychody w branży mediowej w 2022 roku. Stanowiły one 19% łącznych przychodów Grupy, w porównaniu do 7% w 2021 roku. W minionym roku powołaliśmy także nową spółkę Spyrosoft eCommerce, działającą w branży handlu online. Spółka obsługuje już pierwszych klientów z Polski, jak i zagranicy. Na koniec warto wspomnieć także o naszym kontrakcie z Magna Electronics, globalnym dostawcą technologii motoryzacyjnych, który zakłada otwarcie działu R&D w Rumunii, w którym powstawać będzie oprogramowanie dla zaawansowanych systemów wspierających kierowców w tym m.in. ADAS" - powiedział prezes Konrad Weiske, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

Reklama

W ślad za wzrostem przychodów, z których 85% pochodzi od klientów zagranicznych, nadal zwiększa się liczba pracowników i współpracowników Grupy Spyrosoft. Na koniec 2022 r. wyniosła ona 1 410 osób, czyli o 536 więcej w stosunku do końca poprzedniego roku. W 2022 r. Grupa uruchomiła biuro w Argentynie. Na koniec roku Grupa posiadała 14 biur w 8 krajach – w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chorwacji, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Rumunii, Argentynie oraz Indiach, podano także.

"Struktura przychodów Grupy Spyrosoft w podziale geograficznym w 2022 roku nie zmieniła się znacząco. Rynkami wiodącymi są nadal Wielka Brytania i region DACH, następnie Polska, Stany Zjednoczone Ameryki i Skandynawia. Nasza działalność jest również dobrze zdywersyfikowana, jeśli chodzi o sektory. Jest to szczególnie ważne w okresach spowolnienia gospodarczego, tak jak obecnie, ponieważ zapewnia to Grupie bezpieczniejszy rozwój. Dla przykładu, w przypadku automotive obserwujemy nadal trend wzrostowy. Sektor ten intensywnie się rozwija z uwagi na elektryfikację, pojazdy autonomiczne oraz rozwój technologii w ramach mobility as a service, czyli zjawiska mobilności jako usługi. Nie obserwujemy spowolnienia także w ważnym dla nas sektorze informacji geoprzestrzennych, z uwagi na to, że technologia ta jest obecnie elementem niemal każdej usługi. Widoczny jest mniejszy wzrost w branży usług finansowych i mediowej, która bazuje głównie na rynku reklamowym, zależnym od sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych" - powiedział także Weiske.

W 2022 r. Grupa z naddatkiem realizowała Strategię. Założenia przyjęte na lata 2022-2026 to m.in. wzrost organiczny przychodów o średnio 25%-35% rocznie i marża EBITDA w przedziale 11%-14%. W ubiegły roku przychody wzrosły o 91,1% r/r, a marża EBITDA wyniosła 16,2%, podkreślono.

"Pomimo znacznie wyższego tempa wzrostu w 2022 r. w porównaniu do celów przyjętych w ramach pięcioletniej strategii, podtrzymujemy jej założenia w niezmienionym kształcie. Musimy mieć na uwadze, że ogólna sytuacja makroekonomiczna może wpłynąć hamująco na tempo digitalizacji przedsiębiorstw, co miałoby negatywny wpływ na skalę wzrostu popytu na usługi IT w niektórych branżach, czy tempo wzrostu stawek dla klientów" - powiedział prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 12,6 mln zł wobec 11,56 mln zł zysku rok wcześniej.

Spyrosoft to firma założona w 2016 roku we Wrocławiu, działająca w branży IT i zajmująca się wytwarzaniem oprogramowania. 17 marca 2022 r. spółka zadebiutowała na GPW, przenosząc się z rynku NewConnect.

(ISBnews)